tisdag 7 februari 2012

10 grejer på mitt skrivbord


  1. Symaskin
  2. Blyertspenna
  3. Post it-lappar
  4. Linjal
  5. Lap top
  6. Blistex lip-balm
  7. Liten tavla av V. Ringbom, den heter Hurra!
  8. Anteckningsbok
  9. Solfjäder
  10. Senaste numret av Filter
Jag gillar listor. Och sånt man har på sitt skrivbord, speciellt om man som jag brukar överbelasta skrivbord är konkret. 10 ord att välja mellan. Dessutom är det ett urval. Jag lovar, jag har betydligt mer grejer på skrivbordet än 10 stycken. Förresten så ljuger jag också. Jag har faktiskt inte alla de där grejerna på mitt skrivbord. Så här gör jag upp en lista på 10 grejer och dessutom ljuger jag. Det är så man gör eller hur? Plockar ord som är konkreta och som betyder något och skriver om dem och så lägger man till vissa saker för det såg bättre ut och passade in. Så vad har man egentligen på sitt skrivbord? Eller vad har min huvudperson på sitt skrivbord? Inte mina grejer i alla fall.


2 kommentarer:

när det börjar sa...

eller har den där huvudpersonen ens ett skrivbord?

Mia Franck sa...

Jo då. Det finns nog. Det faller t.ex. ner en mobiltelefon från skrivbordet. Frågan är vad som ligger kvar där.