torsdag 2 februari 2012

En leende käft

Jag ska skriva en dikt. Jag ska skriva en dikt. Jag ska skriva en dikt. Har lovat eller tillfrågats eller hur man nu ska säga det gått till och just nu försöker jag bara övertala mig själv att få det gjort. Annars skulle jag kunna säga att jag kan publicera den här, men det kan jag inte för det är en dikt som inte får läsas ännu. Ja, den kan förstås inte läsas just nu eftersom den alltså inte är skriven. Men tänkte sätta mig och göra det nu. Min inspiration för dikten är Alice i Underlandet. Så här kommer i stället ett litet stycke Alice som man kan låta hugga tag i fantasin:
How doth the little crocodile
Improve his shining tail,
And pour the waters of the Nile
On every golden scale

How cheerfully he seems to grin,
How neatly spreads his claws,
And welcomes little fishes in,
With gently smiling jaws!

Inga kommentarer: