onsdag 8 februari 2012

Vinklad

Igår på den kurs i kreativt skrivande som jag håller en gång i veckan delade jag ut en bild av Picasso. En av de där med många vinklar. Orsaken var naturligtvis ytterst självisk. Jag gillar bilden. Det där med att betrakta ur olika perspektiv. Framifrån, från sidan osv. Jag tänkte mig en konkret idé, att man faktiskt ser ut så, alltså att om man talar med folk så står de på olika ställen och ser mig från olika håll och som ännu mer konkret, ifall nån ser ut så där hur betraktar den personen andra människor eller hur gör man själv om man möter en sådan person som är avig i ansiktet. Ja och man kan ju naturligtvis också använda bilden för att placera sin person på ett museum. För övrigt så målade Picasso inte endast folk från märkliga håll. Så det finns mer att inspireras av. Man kan t.ex. kolla in samlingarna på Picasso museum, Malaga för andra bilder.

Inga kommentarer: