fredag 13 september 2013

Den skumögda fotografen

Den skumögda fotografen (jag) tog fram mobilen för att ta bilder från festen. Vad har jag då lärt mej av det vågade experimentet? Att jag borde börja plåta tidigare på kvällen, innan skumögdheten fullständigt tagit över. Men kul hade jag. Lägg märke till att ju längre kvällen lider, dess mer lider skumögdheten också.

Cara Knuutinen och Lena Frölander-Ulf på terssen.

Jenny Wiik från sidan sett.

Anna Gullichsen och Sofia Torvalds genom dimmigt fotograffilter.

Maria Turtschaninoff försöker undvika bildbevis. Good luck. Se nedan.

Maria, Linda Bondestam och Lena i rosa skimrande filter.

12 kommentarer:

Fia Filur sa...

Haha, skumögdheten förstärkte verkligen känslan av att kvällen framskred på rätt sätt :)

Kati sa...

Haha, håller med Fia! :))

Mia Skrifver sa...

Det gjorde den nog. Kan man lugnt säga.

Eva-Lisa sa...

Jag hade skyllt på kameran istället för fotografen ;) Men skoj att se bilderna ändå. Även de som saknade lite skärpa.

Mia Skrifver sa...

Jag är rädd för att kameran är alldeles utmärkt. Men fotografen är en total katastrof. Hon borde inte få ta några bilder alls. Det är värsta med henne är att hon dessutom skyltar med sin inkompetens genom att lägga ut bilderna i sin blogg. Hon borde skämmas. Men det gör hon inte heller.

Malin sa...

Vad trevligt ni måste ha haft! Och mest folk jag känner, eller känner till, på bilderna. Bra att du bloggade om festen så fick jag vara med i tanken, i efterskott!

Maria Turtschaninoff sa...

Jag är rätt glad över suddigheten. Den förlåter mycket.

Mia Skrifver sa...

Malin: Ja vi var ju lite nyfikna på ifall du skulle dyka upp eller inte. Och ja, trevligt var det ju.

Maria: Det finns nog inget som behöver vara förlåtande. Och den bild som blev helt hopplös, har jag inte lagt upp. Lite lite lite omdöme har jag, tror jag. Dessutom var du inte ens med på den hopplösaste av mina ytterst märkliga bilder...

Maija sa...

Så roligt att se bilder på idel bekanta ansikten. Missade tydligen en superfest...

Mia Skrifver sa...

Skulle ha varit kul att se dej i samlingen också, men nähe nähe. Next time.

Anneli sa...

Det ser ut som en riktigt härlig fest. Skumögt eller ej!

Mia Skrifver sa...

Ja det var finfint. :)