söndag 29 september 2013

I natt jag drömde, nåt jag drömt förut

I  natt drömde jag att jag tydligen var nummer två. Alltså att han den där jag är gift med hade varit gift förut. Eftersom det var andra gången jag hade den drömmen, har jag nu ställt honom till svars. Att vad fasen!

Brukar faktiskt inte minnas så värst i drömväg. Måste vara oktober som ramlar över mej nästa vecka med alla kalas och mässor. Att grejer att tänka på. Som det här då. Med den andra.

Och eftersom det alltså var andra gången så är jag lite lätt fundersam över vad det här betyder. Förslag?

7 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Jag tror att du ska tolka det som så att din andra roman kommer ut framöver :)

Mia Skrifver sa...

Hahaha! Vilken suverän tolkning! Den gillar jag. Skarpt.

Frida sa...

Bättre att vara nummer två av två än nummer ett av två kanske? ;-)
Du kanske undermedvetet tycker att du har genomgått en förändring, så att han tidigare var gift med "gamla Mia" och nu är gift med "nya Mia".

minna lindeb sa...

Skugga honom. Omedelbart. Lämna allt du har för händer människa. Det här är drömsignalsystem på hög nivå. Det KAn vara den djupfrysta fisken i vakuumförpackning som förfört honom.
Det här betyder gerillakrig.

Mia Skrifver sa...

Frida: Möjligen. Jag tror ju i och för sej att jag ständigt förändras, fast han kanske inte har märkt det förrän nu. Borde liksom vara nummer 40 eller nåt.

Minna: Självklart, du har rätt, jag springer nu. Eller först ska jag förse mej med kläder för ändamålet. Mörka glasögon, hatt, överrock. Sånt. Fisken igen. Alltid fisken.

Fia Filur sa...

Jag tror att du har så mycket på gång att du skulle vilja klona dig och ha en extra Mia till hands. Det vore smidigt! Ett alter ego att ta fram när det är stressigt :)

Mia Skrifver sa...

Skulle vara rätt praktiskt. Kan gärna börja genast. Då kan mitt alter ego, som är väldigt ego gå och shoppa medan jag böjer mej över arbetet. Eller nä, vi går båda och shoppar, jobbar sen...