fredag 27 september 2013

Laddad med och mot det mesta

Ska åka tåg. Laddar med läsning. Och laddar telefonen. Och laddar datorn. Man skulle kunna tro att jag ska åka långt. Det ska jag inte. (Jag ska inte till exempel till Göteborg, även om jag är lätt grönfärgad av avund över folk som är där, men vi kan låtsas att den gröna färgen beror på att jag mår illa.)

Laddar alltså som om resan skulle ta timmar. Det tar lite mer än en timme. Men jag är i alla fall laddad. Med läsning, manus, böcker. Och avlyssning av poddar. Och ifall jag ska skriva nåt så kommer det att kunna ske på dator eller papper. Laddad är jag. Finns inte utrymme för tom tid.

Har också laddat upp med extra halsdukar. Den här världen. Denna kalla förbannade värld som dragit in här. Nej, jag gillar inte kyla. Men jag har i alla fall försökt. Ändå vet jag. Kylan kommer att tränga in. Som den alltid gör. Kan vi hoppa över vintern i år? Kan vi det? Tydligen inte.

Laddad är vad jag är. Med och mot det mesta. Undras vad jag glömt?

8 kommentarer:

Maria Turtschaninoff sa...

Pass, pengar, pilett! Sa alltid min morfar när nån skulle resa nånstans.

Mia Skrifver sa...

Nå, pass vet jag inte, kräver de pass för att äntra Ekenäs, då vänder jag om.

Fia Filur sa...

Den tågresan kommer gå fasligt fort så uppladdad som du är!
Visst har det blivit kallt! Känner mig inte alls förberedd och rustad för denna kyla :(

Maria Turtschaninoff sa...

Skall du stanna hela veckan?

när det börjar sa...

Och idag av alla dagar var det för varmt för halsduk. Men det blåser väl andra vindar i Ekenäs.

Mia Skrifver sa...

Fia: Man är aldrig förberedd på kyla. Det är därför man blir så stel när den kommer.

Maria: Nå man måste ju insupa stämningen. De har väl satt igång med karnevalyra redan? Eller så inte. Hälsar bara på folk.

Lotta: I Ekenäs är det helt andra vindar. Här är alltid sommar och solsken. Typ 35 grader i skuggan. Tror du mej inte? Well, du är inte här.

Kati sa...

Ogillar också kylan som kom alldeles för snabbt. men bra att du är förberedd, smart att ta vara på varenda timme som kan användas till skrivande. :)

Mia Skrifver sa...

Snarast läsande just nu. Ibland behöver man läsa också.