onsdag 2 oktober 2013

Ring utan att tänka

Bjöd skrivkursen på bubbel igår. För man ska dricka bubbel varje gång man har orsak. Jag har orsakernas orsak. Jag har orsakerna till att över huvud taget hålla på med det jag håller på med. Målet ju. Du vet. Att man plitar och stönar över djupdykningarna. För att nu alltså, ha orsak att bjuda på bubbel. Fick helt enkelt bästaste bästa telefonsamtalet. Eller i ärlighetens namn ringdes samtalet men jag svarade inte för jag hörde inget. Och så fick jag mejl. Att ring. Och det gjorde jag. Så i ärlighetens namn ringde jag bästaste bästa samtalet igår.

Jag ringde utan att tänka. Utan att tveka. Om jag hade tänkt och tvekat? Om jag hade analyserat vad ring mej betyder? Nej, jag känner mej för bra. Det hade kunnat bli alldeles förfärandes hemskaste grymmaste skräckscenariot någonsin. Jag hade blivit en trasa. En sån där stinkande disktrasa av värsta sort. Men jag tänkte inte. Jag agerade. Du vet, det är viktigt, agerandet. Gestaltandet. Så jag gestaltade mej själv ringandes och bara kastade mej rätt in i handlingen. Det var rätt gjort. Av mej. Tack jag.

Jag säger alltså att snart utbryter febrilaste arbetet med att få fixat del två. Fattaru? Fattarja? Del två. Och den har ett namn, småningom ett omslag.

31 kommentarer:

Malin sa...

Hurraaaa! Och grattis! Härligt med fina och goda nyheter!

Mia Skrifver sa...

Ja det är det!

Eva-Lisa sa...

Ja, hurraaa för goda nyheter! Och bubbel förstås :)

minna lindeb sa...

Bubbla bubbla du bästa! Grattis och fantastiskt! Helt bombastiskt.

Mia Skrifver sa...

Eva-Lisa: Hurra och bubbel är den bästa av kombon.

Minna: Bombastiskt javisst, så är det!

Nina sa...

Ja ATT man alltid kan dricka bubbel, men nog är det roligare om man faktiskt har nånting att fira. Hurra och grattis, fy bubbel vad roligt!

Mia Skrifver sa...

Absolut. Bubbel vid alla tillfällen, bara man har bubbel så bubblar man. Mycket mycket sant.

Maria Turtschaninoff sa...

Badabing badabom! Grattis och skål! Vi firar på lördag!

Mia Skrifver sa...

Indeed we will. Kommer du på supén?

madmalinskij sa...

Grattis så här skriftligt också och tack för bubblet igår!

Mia Skrifver sa...

De nada. Fick ju själv också bubbel. Och det är viktigt, tycker ju jag.

madmalinskij sa...

Det är det viktigaste!

Mia Skrifver sa...

Exakt. Vi är så överens.

Maria Turtschaninoff sa...

Jeppjepp! Här skall dansas!

Fia Filur sa...

Men gud vad roligt! Grattis!Bästaste känslan ju!
Och tycker du gjorde rätt som inte tänkte innan du ringde, jag hade inte velat tänka nåt alls just i det läget. Hade fått telefonfobi då.

Mia Skrifver sa...

Maria: Ja vad kul!

Fia: Ja, bästaste är det. Och ännu mer ja, telefonfobi, precis det.

HQ sa...

Grejt! Grattis! Nu kommer jag inte på nåt annat bra som börjar gr- i hastigheten. Grop? Nä. Men roligt!

Mia Skrifver sa...

Jepp. Det är det. Tänx.

Frida sa...

Bravo! Hurra! Grattis! Skål!

carolastromstedt sa...

Tjihooo vad kuuul :)))))!

Mia Skrifver sa...

Frida: Skål!

Carola: Ja. Tjihooo!

Maria sa...

Hurra! Bubbla på!

Mia Skrifver sa...

Det ska jag. Inga problem på den fronten.

Jolin sa...

Hurra och fanfarer väldigt mycket i efterskott! Men vi i Norge är lite långsamma... Men jippii!

Mia Skrifver sa...

Ni har fullt upp med att vara i Norge. Och tackar. Fanfarerna hörs ända hit.

Angelica sa...

Jaaa men gud vad kuuuul! :D *dans*

Mia Skrifver sa...

O ja. Nu dansas det!

Peppe sa...

VAD ROLIGT! Hurra hurra och snyggt jobbat!

Mia Skrifver sa...

Ja, tusans vad kul det är. Tänx!

heidi sa...

congrats! (jag är ju himla bloggefter nu, läste det här först nu! skål i efterskott! (eller ny skål, skåla ska man alltid!))

Mia Skrifver sa...

Skåla kan man alltid. Mycket sant. Så skål!