tisdag 22 oktober 2013

Vaken och vid liv på väg till Villa

Och så har man släpat sej ur sängen. Ovilligt. Mycket mycket ovilligt har jag klivit upp idag. Kunde ha tänkt mej att sova nåt dygn till. Men här är jag. Vaken. Nåja. Vid liv.

Igår fick jag veta nåt jättekul som jag ännu inte kan prata om. Och visst är det fantastiskt kul när man säger sånt där i ett blogginlägg. Att man vet nåt som man inte kan berätta. Det är alltid väldigt trevligt att läsa. Förhöjer stämningen på alla möjliga sätt. För det är sååå nödvändigt att skriva ut det. Att ha ha, jag vet nåt jag.

Dessutom har jag kastat mej på mejlen för att försäkra mej om att kunna åka till Leros igen i maj. Så nu är jag anmäld till det. Allra mest längtar jag efter att få återuppleva Villa Kolkis. Och ja, borgen förstås. Min borg. Min mörka, farliga, upplysta, fantastiska borg. Åh. (Så, ni som var med sist, ni är väl på väg, ja? Bra. Och andra som inte var med, rekommenderas.)

Eftersom jag ändå är vaken ska jag förse mej med extra kaffe innan jag petar ihop kolumn för lördagens lokaltidning. Det är ju därför jag klivit upp. För att dricka kaffe.

11 kommentarer:

Maria Turtschaninoff sa...

Nå men var anmäler man sig? Vaaaar??

Mia Skrifver sa...

Googla Frimanresor. Tror jag. Fast det är möjligt att de inte hunnit få ut det än. Jag är bara ovanligt snabb eftersom jag liksom gjort det förut...

Eva-Lisa sa...

Hehe, ja att säga a men inte b är jätteroligt för den som säger det :) Antar att du säger b i något blogginlägg framöver :)

Mia Skrifver sa...

Jepp det gör jag. Kunde bara, som du märker, inte låta bli. För att det är så irriterande. Då måste man ju.

Kennet sa...

Som En Känd Fantasyförfattare twittrade. KaffeKaffeKaffeKaffe.

Mia Skrifver sa...

Precis. Exakt. Kaffekaffekaffekaffe. Livets och skrivandets nödtorft, instämmer med den twittrande. Oj så jag instämmer med det.

när det börjar sa...

Anmäld! Också om det inte hittades på hemsidan. Räknar med att det betyder att folkmassorna inte ännu hunnit reagera och jag ryms med.

Mia Skrifver sa...

Ja Ja! vad kul det ska bli. Är det maj snart? Kan vi skippa vintern? Ja. Bra tänk där av mig.

Fia Filur sa...

Haha. Det hör ju till författarskapet, att vara sådär entusiastiskt hemlig. Det och kaffe är väl grundstenarna tror jag. :)

Kati sa...

Arrgghh, ibland blir jag nästan arg när folk skriver sådär!!! :D BERÄTTA!!!! Kul med grekland.

Mia Skrifver sa...

Fia: Ja utan entusiastisk hemlighet och kaffe blir det ingenting.

Kati: Ja. Det blir jag också. Precis därför gör man ju det. Och jepp, Grekland, såååå kul!