torsdag 7 november 2013

Åka tåg

Idag ska jag åka tåg till Jakobstad. För att sen hänga med i vad de kallar för läsveckan. Alltså hänga med genom att bli intervjuad om Martrådar.

Det är en himla lång tågresa till Jakobstad. Det är bra. Då ska jag skriva.

Jag har en bild i mitt huvud som handlar om den aktiva typ min pappa var, hur han går från en plats till en annan där på sin gård och håller på att fixa med grejer. Jag är rätt säker på att något av den bilden kommer att slinka in i texten. För det är klart att en stark bild ska lämna spår.

Och tack alla som lämnade så fina kommentarer igår. Det kändes fint.

Men nu måste jag ta mej till tågstationen. Ha det gott.

9 kommentarer:

Maria Turtschaninoff sa...

Lycka till. På alla vis.

Mia Skrifver sa...

Tänx. Ska nog bli bra när man får koncentrera sig på annat.

Eva-Lisa sa...

Ja, lycka till! Och åka tåg kan vara ganska gemytligt ibland, bara de fungerar som de ska.

Mia Skrifver sa...

So far so good. Man får så bra skrivet på tåg. Så det är vad jag gjort.

Kati sa...

Lycka till och trevlig resa. Kul att du hinner skriva lite på tåget med. Är det långt?

Anneli sa...

Ha en skön och produktiv resa, på alla plan.

Mia Skrifver sa...

Kati: Tack. Jo då, det tar en del timmar. Fem tror jag, ungefär.

Anneli: Absolut, då blir resandet som bäst.

Anna Söderström sa...

Mia, så hemskt och sorgligt. Orättvist! Använd det du har inuti dej och så använder du det i dina berättelser, det föder nya berättelser, bättre berättelser än förr. Dina egna, dina egna ord som du valt för att du vet och känner något viktigt.

Mia Skrifver sa...

Tacka fina Anna. Det är nog vad jag försöker göra. Kram.