söndag 24 november 2013

Att söka stipendier

Om det är nåt klokt jag hittat på, så var det att tacka ja till att sitta i en styrelse där man läser stipendieansökningar.

Man lär sig grejer. Och jag är en gammal stipendieansökningsräv vid det här laget. Men jag lär mig ändå.

Alltså det är tungt som fasen att läsa den där enorma högen. Ögonen går i kors. Man blir knäpp av vissa grejer, o ja.

Men allra mest blir man glad, över vilka otroliga grejer folk vill göra. Helst skulle man ju kasta pengarna efter dem, lite mer än de sökt om ibland. Och hur många bra ansökningar det finns, sånt gör mig glad. Att folk lägger ner tid på sina ansökningar. Gör det hörni, när ni skickar in ansökningar. Lägg ner tid på dem. För den som ska läsa vill att det ska vara relevant, inte för mycket tjafs och tänk på arbetsplaner och tidsplaner, de ska gå att genomföra. Samt inga skrivfel. Inga alls.

Mycket viktigt tips det här från coachen!

Jo. En sak till. Skriv inte för hand. Jag säger bara, gör det inte. Vi satt tre personer i rummet. Alla var överens. Skriv inte för hand, även om du har snyggaste handstilen i Norden. Don't do it.

4 kommentarer:

Anna Hansson sa...

Berätta mer om att söka stipendier!

/En som aldrig fått några, knappt sökt några, och inte vet hur man gör!

Mia Skrifver sa...

Det kan jag gärna göra, men måste ta mig förbi november först så att jag klarar av NaNoWriMo, före det går min hjärna mest in för att klara skrivkvoter. Men lägger din fråga i min hög, har några till jag lovat svara på. Okej?

Anna Hansson sa...

Det låter bra! :)

Mia Skrifver sa...

Nå då får du hålla utkik. Under december dyker det upp ett inlägg om det.