söndag 17 november 2013

En bra replik

En replik i mitt huvud igår precis när jag skulle somna.

Men jag var så trött.

Och nu är den borta. Den var bra. Inte bäst. Men bra. Den var sån att jag visste att om jag skriver ner den här så kan jag utveckla den sen.

Jag gjorde alltså inte det.

Så vad tusan säger man för att dra mattan under fötterna på folk? Så att de måste liksom reagera. Så att jag får flänga in i spänningen direkt.

Det är vad jag försöker tänka på just nu. Den där nästan rätta repliken.

7 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Jag älskar när jag kommer på en riktigt bra replik :) Hoppas du hittar den igen. Eller en liknande som är lika bra.

Mia Skrifver sa...

Nåt kom jag på. Men det var nog inte den jag tänkte på innan jag somnade. Nå, huvudsaken var att jag fick skrivet min dagliga NaNoWriMo-dos.

Kati sa...

Najjj! :( rackarns också! Jag brukar också tänka när jag kommer på något sådär klockrent att "DEN kommer jag komma ihåg." och sen gör jag inte det. Då blir jag lite arg på mig själv. Hoppas den dyker upp. Att ställa sig och diska kanske funkar? ;-)

Fia Filur sa...

Åh, sökandet efter den rätta ... Sådana där nästan-rätta är störande för man är ju så säker på att den första man kom på var den perfekta! Men den kanske dyker upp igen!

Mia Skrifver sa...

Kati: Nå, det har dykt upp en hel del annat i stället. Känner att jag samlat grejer idag så, det blir nog fint ändå.

Fia: He he. Sökandet efter den rätta. Bra sagt. Det är ju det, att frågan är om det finns. Det där exakt rätta. Ibland eller kanske speciellt, när man skriver sån här snabb, rå text så blir det lite vad det blir. Får fila fram finesserna sen senare.

Anneli sa...

Det är trist när man tappa bort en bra replik. Hoppas du hittar den igen, eller rent av en ännu bättre.

Mia Skrifver sa...

Tror den ska bli bättre. Tror att allt kan bli bättre. Så det ordnar sig. Idag är jag full av tillförsikt.