torsdag 21 november 2013

Firar allt

Du vet det här med att man ska fira alla steg i processen, att ge ut en bok. Du vet. Man ska dricka skumpa när man finns i katalogen. Jag säger check och done om det. Kaffe räckte liksom inte till. Man måste ta i.

Hur som helst.

Ordkvoten avklarad med råge idag. Har hållit på med mängder av bikaraktärer, men idag var det huvudpersonen. Vilken lättnad, hon är trevligast att ha att göra med. Troligen för att hon är lätt dominant av sig. Bara att haka på.

Well. Det om det. Nu är jag lite tom i skrivhuvudet och ska fylla på. Det är en NaNoWriMo-dag imorgon också.

10 kommentarer:

Nina sa...

Jee! Ordkvoten avklarad här också. Jag märker att jag har någon dum tanke om att jag inte "får" skriva mer än dagens kvot nu, en viss skillnad från när jag började. Dumt tänk. Ska skriva lite till tror jag.

Mia Skrifver sa...

Ja det var en konstig tanke. Man ska skriva så länge man kan bara, tills man stupar liksom.

Kati sa...

Här har vi i vanlig ordning inte ens börjat än. Avundas dig som kan skriva på tidigt. Min arbetsdag tycks börja någon gång efter 18... det kanske sitter i sedan då man jobbade? Hurra för katalogen!!! Klart du ska fira!

Mia Skrifver sa...

Nå jag skriver helst på förmiddagen när familjen är frånvarande. Kan nog skriva med dem hemma också, men det är lättare om jag inte ska behöva svara på frågor. Och eftersom jag ändå måste upp på morgonen för att få iväg den yngre generationen till skolan, så är jag ju vaken och igång. Men i andra perioder har jag helst skrivit på kvällen. Eller natten. Eller morgonnatten.

Fia Filur sa...

Klart du ska fira ordentligt!
Det bästa med att gå upp tidigt och få dagskvoten gjord på fm är att man slipper känna stressen att allt måste skrivas på kvällen. Själv har jag varit ledig med barn idag, så blir väl nattpass för mig, men annars tycker jag det är rätt behagligt med fm-skriv.

Mia Skrifver sa...

Ja, det skulle jag hålla med om. Men för mig handlar det ofta om att, jag måste klara dagskvoten tidigt för på kvällen har jag sånt där jobb som ger lite lite lite pengar… Men å andra sidan, känslan när man fixat klart kvoten på fm, mycket skön.

Anneli sa...

Klart du ska fira allt, ju mer dess bättre!

Mia Skrifver sa...

Alltid det. Ju mer dess bättre. Mycket sant.

Maria Turtschaninoff sa...

Kanske inte bara fylla på utan fyllna till?
Hee hee.

Mia Skrifver sa...

Well. Så mycket fyllna på blir det ju inte på två glas skumpanj. Men man får väl fylla på det med.