torsdag 14 november 2013

Martrådar nominerad, åh

Har inte fått säga nåt förut, men nu får jag.

Alltså, känns rätt fint tycker jag.

För Martrådar är nominerad för IBBY Finland. IBBY är alltså en organisation som har som uppgift att ge synlighet åt barn- och ungdomslitteraturen, både böcker och läsare. Vilket betyder att i deras lista över böcker från olika länder som liksom lyfts fram och nomineras så kommer min bok att vara med. Hittar inte själva listan ännu, för den dyker upp senare, men nu fick jag i alla fall tala om det. Så då gör jag det.

Sånt känns kul. Med en debutbok ju.

Jag kunde ju till och med få för mig att söka pengar och åka till Mexiko. För själva liksom "händelsen" eller konferensen som hör ihop med nomineringen äger rum i Mexiko i september 2014.

34 kommentarer:

Maria Turtschaninoff sa...

Ingen dålig start på karriären minsann! Grattis Mia!

Malin sa...

Wohooo! Bra jobbat Mia, grattis!!! (såna här nyheter kan jag inte låta bli att kommentera FAST jag har bloggläsnings- och kommentarpaus)

minna lindeb sa...

Hurra! Marorna skallrar tänder och ben i sina marakasson (eller vad heter dom där instrumenten)

Jenny sa...

Hurra vad fint! Grattis!!

Mia Skrifver sa...

Maria: Ja fint ju! Tack!

Malin: Känner mig hedrad att du kommenterar trots paus. Tänx!

Minna: Wow, har inte ens tänkt på just dom instrumenten, men det är ju sant, de kunde maror använda för att skrämma folk med.

Mia Skrifver sa...

Jenny: Tackar och bockar.

Eva-Lisa sa...

Stort grattis! Och jag tycker absolut att du ska söka pengar och åka till Mexiko :)

Ben sa...

Det är boken definitivt värd! Grattis!

Mia Skrifver sa...

Eva-Lisa: Kanske, funderar på saken. Skulle ju vara lite kul att åka till Mexiko förstås. Tack!

Ben: Tackar. Kul du tycker det!

Helena S sa...

Härligt! Grattis min vän!

Kati sa...

Wuhuuu, grattis!!! Så roligt! Och vad spännande med Mexico.

Mia Skrifver sa...

Tack Helena!

Mia Skrifver sa...

Kati: Jo spännande, fast beror ju på ifall jag lyckas få loss några pengar, inte billigaste resan ju, så få se. Men tack!

Anna Hansson sa...

Men fy sjutton vad coolt!! Grattis!! :)

carolastromstedt sa...

Wowww, vad häftigt! Grattis!!!

HQ sa...

Fantastico, som de skulle säga i México!! Gattis!

Mia Skrifver sa...

Anna: Visst är det. Tack.

Carola: Jättehäftigt. Tackar.

Lisen: Får mig att tänka på Ferdinand nu och de där tjurexperterna som tittar upp ur trädet och ropar, bland annat Fantastico, tror jag. Magnifico.

HQ sa...

Och så vill jag gärna bidra med ett r till ordet gattis ännu. Vassego.

Mia Skrifver sa...

Kan du väl få. Fast gattis känns nyskapande och här uppmuntras man till sånt.

Softy sa...

Grattis igen! Och JA! BRA! Åk till Mexico! Och så tar du en avstickare till L.A. emellan! Billiga biljetter (mellan Losi och Mexico) och jag kan erbjuda gratis mat och husrum! :)

Christa sa...

Underbart! Grattis!!!! Dricker skumppa så jag skålar för dig!

Mia Skrifver sa...

Ha ha, Ja alltså. Om jag åker till Mexiko, ja då kommer jag till LA också. Of course. Och sliter på din gästfrihet.

Mia Skrifver sa...

Det första var alltså till Softy.

Christa: Tack. Tänk att det inte råkade vara tisdag, då kunde jag ha haft med mig skumpanj till kursen...

Christoffer sa...

Stort och häftigt! Grattis!! :)

Fia Filur sa...

Men vad otroligt roligt! Wihooo :) Grattis!

Mia Skrifver sa...

Christoffer: Indeed it is. Tack.

Fia: Precis. Wihooo! Tack.

Heléne (Bokglam) sa...

Grattis! Åh vad duktig du är.. Det förtjänar du med råge :)

Ebba Range sa...

Glad, glad & glad för din skull Mia :)

Anneli sa...

Åh vad kul! Stort grattis!

Mia Skrifver sa...

Heléne: Tack! Vad snäll du är.

Ebba: Tack. Tre gånger glad, vad fint!

Anneli: Ja jättekul är det. Tack.

eöima sa...

hurra, hurra!

Mia Skrifver sa...

Tack tack!

Frida sa...

Stort grattis! Heja Mati.

Mia Skrifver sa...

Mati säger tack, hon med.