fredag 1 november 2013

Men bryr jag mej?

Första dagen av NaNoWriMo. Och jag har klarat av min wordcount.

Nej. Jag är inte stolt. Har skrivit ihop värsta dyngan. Sånt j-la dravel. Sånt piss. Borde strykas genast.

Men bryr jag mej? Nope. Jag har skrivit min dagskvot. Kan tänka mej att skriva mer. Eller så inte. Få se hur det känns om nån timme. Har i alla fall börjat.

Här stryks inte en bokstav. Knappt en felskrivning. Här skrivs. För nånstans i det där eländet jag lyckades klämma ur mej finns det jag behöver. Men hinner inte fundera på vad det är. Jag skriver. Det är det enda som räknas. Ord alltså.

Bestämde att det är förbjudet att kolla sociala medier,  som att blogga till exempel eller vad som helst innan jag klarat av det jag måste skriva.

Men jag är igång! Och klockan är inte ens 10 i Finland. Hah!

Så writing buddies och andra, det här ska vi väl fixa. Låt romanerna frodas och orden flöda.


P.S Wordcount infogad till höger.

14 kommentarer:

Kati sa...

Heja dig! Jag fick också en bra start, skrev min dagskvot Inatt innan jag gick och la mig. Idag fortsätter jag. :-) fint med två dagskvoter på samma dag ju. ;-) det här fixar vi nog ska du se.

Mia Skrifver sa...

Orkade inte på natten. Hade haft för tuff dag. Eller dag och kväll med annat jobb. Men nu är jag ju igång och det är huvudsaken.

Fantastiskt bra jobbat av dej! Hurra!

Maria Turtschaninoff sa...

Jag bestämde samma sak. Sociala medier mm förbjudet.
Det höll ju i tio minuter.
VÄRLDENS SÄMSTA SJÄLVDISCIPLIN. Det har jag det. Ack. Jag har inte kommit nåvart än och klockan är elva... Halp.

Mia Skrifver sa...

Tvång Maria. Det är det enda. Piska. Inga morötter.

Nina sa...

Bra jobbat! Jag har bara kommit en tredjedel och nu måste jag åka till jobbet. Ska försöka skriva resten för hand under min rast, men tror det blir lite latläxa tills imorgon... Kan säga att det jag hittills skrivit också är rena dravlet, men det är nog där man får börja.

Nina sa...

Bra där!!!

Och dyngan kommer bli bättre när du hittar tonen.

Skrev ca 680 ord på väg till jobbet. Säg lika mycket på vägen hem. Och sedan sätta sig två timmar ikväll. Känns inte alls omöjligt!

Eva-Lisa sa...

Huvudsaken du skriver! Heja, heja! :)

Fia Filur sa...

Skitbra ju! Heja dig!

Mia Skrifver sa...

Nina O: Huvudsaken är att man skrivit, att man kommit halvvägs eller överdriven vägs, är inte viktigt. Vet bara att om jag får ner ordantal per dag så mår jag bättre så därför skriver jag häcken av mig i början och sen lugnar jag ner mig.

Nina: Dag ett ser ut att funka fint för dej. Och sen går resten av bara farten.

Eva-Lisa: Exakt. Precis. Just det. Svetten må rinna och orden svida, men skriva bör man.

Fia: Skitbra var ordet. Just den kombon...

Heléne (Bokglam) sa...

Heja, heja! Klart att det är dynga som kommer ur. Här är det inte många vackra meningar som har plitats ner. Men skrivits har det gjort och det är ju det som är meningen :)

Mia Skrifver sa...

Och bara man kommit igång så kan det bli bättre. Hoppas jag i all fall.

Softy sa...

Det jag skrev under två timmar strax efter midnatt på kick-offen var sånt skit att huh huh. JAg bestämde mig för att inte bry mig alls utan bara skriva på. Och sen ändå nästa dag när jag läste igenom så fanns där ett par spännande meningar. Du vet. Det där som blänker. I'm on my way!

Softy sa...

Ps. Jag måste också skaffa mig en såndär Wordcount-greja!

Mia Skrifver sa...

Tufft att våga läsa igenom och kolla blänket. Skulle jag inte våga just nu. Då kunde jag få för mig att trycka på delete.

Och ja, wordcounten är kul. Åtminstone ifall man liksom tycker att det går framåt.