måndag 11 november 2013

Skrivande kvinnor

Måndag. Och jag ska strutta iväg för att planera en föreläsning. Om skrivande kvinnor.

Har gått omkring och funderat på det ett tag, vad jag tycker att den rubriken betyder. Vad jag ska tala om när det gäller ämnet. Det ska röra sig från ungefär från Jane Austen till Mia Franck. Känns ju verkligen görbart. Jag menar, bara att nämna de där två namnen så där, ha ha, vansinnigt ju. Precis därför ska jag bland annat tala om det, vansinnet i att skriva också.

Hur som helst, skrivande kvinnor, och jag menar författare, karaktärer och andra sorters kvinnor som skriver, för det finns mängder av skrivande. Och jag är i alla fall väldigt nyfiken på vad jag ska säga. Det är en kul uppgift.

Föreläsningen eller seminariet ska hållas i samband med en skrivkurs med samma namn, Skrivande kvinnor alltså. Där jag är inbjuden att tala.



Och jorå, har påbörjat dagens skrivkvot, den här skrivande kvinnan har skrivit, inte helt klar med det än, men måste jobba med föreläsandet först, innan jag petar ner mer ord.

9 kommentarer:

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Det låter jättespännande! Kul ämne.

Och bra kämpat, med alla de här orden.

/L

Mia Skrifver sa...

Ja det är väldigt spännande. Att knåpa ihop det här gör faktiskt att jag får syn på saker som jag inte tänkt på att garanterat påverkar vad jag själv skriver.

Och detsamma, du har ju också mängder av ord!

Eva-Lisa sa...

Skrivande kvinnor låter intressant. Och roligt :) Heja med Nano också!

Heléne (Bokglam) sa...

Vilket fantastiskt ämne. Önskar att jag hade kunnat gå!!

Mia Skrifver sa...

Eva-Lisa: Ja det är väldigt spännande. Riktigt så där att jag faktiskt tänker att åh vad kul att jag ska få prata om det här.

Heléne: Nå just den här kursen är sluten, men kommer att hålla nåt liknande senare och i övrigt kan man gärna köpa in mig som föreläsare, kommer gärna. :)

Fia Filur sa...

Kul med föreläsning! Och bra ämne!
Fick bända loss mina Nano-ord idag, men ut kom dem till slut :)

Mia Skrifver sa...

Det är det fina, man bänder och med ingen vilja alls så dyker de upp ändå, orden.

Carina sa...

Jag ser så framamot lördagen ifall bara Finnair vill... eller inte vill...

Mia Skrifver sa...

Det kan du göra, men du får vänta lite längre på min närvaro, pga min pappas begravning så blev det uppskjutet. Till och med Finnair ska klara av det...