lördag 21 december 2013

Lucka 21: Ädlaste av drycker



Idag är mörkaste mörka. Vintersolstånd. Klart då att man bör nämna den ädlaste av drycker. Livselixiret för den som skriver. Att skriva utan kaffe är som att - nej, jag vill inte ens tänka tanken.

Kaffe är kaffe och det dricker man. Utan kaffe kommer jag aldrig att förstå vad den där ena karaktären vill. Egentligen borde det ingå i skatteåterbäringen att det skickas hem extra gott kaffe. Prisa gud här kommer kaffet!

Det finns en ädel dryck till som ska nämnas. Bubbel. Det gäller att varva mellan dessa. Kaffe och bubbel. Vardag och fest. Och allt man kan fira, det firar man. Det är min regel. Följer den slaviskt.

7 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Jamen faktiskt, båda de där dryckerna borde ingå i skatteåterbäringen för oss som skriver. Jag tror t o m att jag ska försöka göra avdrag för det i nästa deklaration ;)

Kati sa...

Håller helt med! :) Utan dem... hu, vad trist, och jobbigt!

Mia Skrifver sa...

Eva-Lisa: Avdrag är det minsta man kan begära. Lika nödvändigt är det ju som dator, anteckningsbok och pennor. Lycka till!

Kati: Ja mycket, och trist och jobbigt vill vi inte ha det.

Fia Filur sa...

Byter ut kaffet till pepsi och stämmer in i hyllningskören. Utan det blir det inte mycket skrivet alls.

Mia Skrifver sa...

Ja nå, var och en med sina laster. Det får man ha.

carolastromstedt sa...

Snart är det dags för årets bubbelhöjdpunkt, men alla tillfällen till firande ska tas. Helt rätt :-)!

Mia Skrifver sa...

Alla höjdpunkter är bubbelhödjpunkter. Men jag antar att du talar om nyårsafton. Aftonen då också de bubbelovana brukar bubbla omkring.