torsdag 26 december 2013

Med huvudet före

Kavlar upp ärmarna och sätter igång med redigering av Maraminne.

Både bävar och ser fram emot det. För det är kluvet. Tänk om jag inte lyckas lösa de stora frågorna? Tänk om jag inte har svar? Om jag liksom glömt hur man gör.

Fast det är klart att jag kommer att greja det. Vet ju faktiskt vad jag vill. Och nånslags svar har jag.

Men det är möjligt att allt det här med jul har fått mig att glömma hur man gör. Bäst att värma upp alltså. Skriva i mitt sidodokument först. Prata med mig själv om var jag ska börja. Strukturera själva jobbet.

Nu kastar jag mig in i det här. Med huvudet före.

9 kommentarer:

Kati sa...

Inte glömmer man på ett par dagar inte. På't igen bara!

Fia Filur sa...

Bra gjort!! Själv är jag alldeles ringrostig, men jag stoppar nog huvudet i en bok och låtsas som ingenting i nån mer dag tror jag.

Mia Skrifver sa...

Kati: Nå har ju inte tittat på den här texten på ett bra tag. Men nä nä, man glömmer väl inte.

Fia: Det är också bra att vara strutsaktig i dylika sammanhang. Dessutom läser jag också. Men undrar just nu om jag tog fel bok. Och i så fall om jag ska byta eller läsa ändå.

carolastromstedt sa...

Dags att spotta upp sig efter all julmat och choklad. Ibland blir man förvånad hur lätt det kan gå att komma igång med skrivandet/redigerandet efter en tids lättja (behöver ju inte altid vara lättja men bara som exempel). Hoppas du hittade de där svaren och strukturen som du ville ha och inte slog i huvudet när du kastade dig huvudstupa in i jobbet :).

Mia Skrifver sa...

Lite grann hittade jag. Men inte nåt stort flyt idag än. Kanske imorgon. Det känns i alla fall okej.

Eva-Lisa sa...

Heja, med redigeringen! Det kommer säkert att gå jättebra! :)

Mia Skrifver sa...

På sätt eller annat.

Anna Hansson sa...

Lycka till med redigeringen! :)

Mia Skrifver sa...

Tack tack. Det blir nog bra det här.