måndag 6 januari 2014

Heta papper

Dags att printa tror jag. Har gjort vad jag kan skärmledes. 

Det är alltså dagens projekt, att överhetta printern… Alltid lika lustigt att värma fingrarna på heta papper.

Efter det blir det läsning och att jobba igenom allt.

Bara att skriva det, alltså, att ALLT, gör mig lite trött. Jag menar, över 100 tusen ord ju. Nå, ska väl klara det också.

Och i morgon börjar vardagen och skolan och livet blir som det ska vara. Trött på morgonen som botas med kaffe och åter kaffe.

10 kommentarer:

Anna Gullichsen sa...

Fan ta helgdagar, men tack och lov för kaffe! Arbetsglädje, min vän, lycka till med varma ark!

Fia Filur sa...

Vad du är snabb! Tycker du redigerar framåt i rekordfart, härligt!

Kati sa...

det är något speciellt med att hålla den där nybakade, varma manusbunten i sina händer. :)

Mia Skrifver sa...

Anna: Arbetsglädjen flödar med kaffet. Önskar dig detsamma, kaffe och arbetsglädje.

Fia: Tja, om man inte gör så mycket annat så går det ju undan. Och tiden är begränsad, samt det jag ska göra i genomläsandet är det som tar mest tid.

Kati: Ja, det är det. Bara man inte får bränn(punkts)skador...

Malin sa...

Du är den flitigaste jag vet. Nästa år ska jag önska mig din arbetstakt till julklapp! BRA GJORT!

Mia Skrifver sa...

Men jag är inte klar än. Och det är inte flit, utan bara kul liksom. Om det var dötrist skulle jag inte göra det. Bara låta bli. Men för fasen, det är ju min bok ju!

Susanne Olars sa...

Och jag som har trott att tekoppen var bästa fingervärmaren! Så fel jag har haft, en manusbunt ska det ju vara!

Mia Skrifver sa...

Nå man kan ju värma sig på det ena och det andra. Men manusbunten känns lite häftigare att hålla i än tekoppar.

Anneli sa...

Varma papper ger en härlig känsla! Det känns både roligt och lite jobbigt att vardagen börjar igen. Fast vår börjar på onsdag.

Mia Skrifver sa...

Precis, håller med. Både skönt med vardag och samtidigt är det väldigt mysigt med långsamma morgnar och allmänt slarvande.