torsdag 16 januari 2014

Inbördesoroligheter

I mitt huvud pågår en inre strid. Jag är osäker på vilka de stridande parterna är. Troligen är båda jag.  De eller vi är inte överens. Kampen är hård. Svettig. Blodig. På allvar.

Dessutom är det rätt tråkigt att lyssna på dem/oss. Så jag tror jag ska tömma diskmaskinen i stället.

Vad de eller vi slåss om? En scen förstås. Den sista återstående scenen som ska vridas ihop. Den ligger som hinder i vägen, bara den och jag får säga färdig. Men de eller vi är alltså inte överens om hur eller ur vilket perspektiv. Vad den ska innehålla är också osäkert. Det är planteringarnas plantering, inbillar de/vi sig/oss.

Så medan inbördeskampen fortsätter ska jag göra annat. Kan också (ifall man är ärlig men det är varken de eller vi) betraktas som prokrastinering.

7 kommentarer:

Kati sa...

Ta en promenad. Det kanske hjälper. Eller som sagt, diska, för hand!

Anonym sa...

Skönt att höra att det "bara" är oroligheter och inget fullskaligt krig, ännu.
Det är oerhört jobbigt när det uppstår men du vet säkert vad du ska göra för att komma ur det men det tar ju energi från en.
Som Kati sa, ta en promenad eller släng in något helt galet och se vart det tar dig. Lycka till!
//Susanne Ahlenius

minna lindeb sa...

Dra en granat. Vässa din yxa. Bomma för din dörr och alla fönster. Dra sladdar, koppla och bränn av.
Du är omringad av diskmaskinens trupper.

Mia Skrifver sa...

Kati: Promenad? Det är urkigt kallt ute. Om jag inte måste gå ut så låter jag bli. Kunde tänka mig att ta mig till en flygplats och åka långt bort i stället. En strandpromenad, ja tack.

Susanne: Har provat på det. Slänga in nåt. Det är liksom hur det vansinniga skulle slängas in som är föremål för oroligheter, nu finns en version i alla fall.

Minna: Ungefär granat var vad jag gjorde. Fast våtare. Troligen inspirerad av diskmaskinen. (Som jag inte tömde ändå.)

Fia Filur sa...

Haha, döva rösterna med kaffe och valfritt tilltugg! Även om de inte tystnar så kan det ju aldrig skada.

Anneli sa...

Vilken underbar prokrastinering. En inre kamp och en diskmaskin. Jag undrar vem som kommer att vinna.

Mia Skrifver sa...

Fia: Förutom tilltugget så gjorde jag det. Och nej de tystnade inte, det blev en tredje lösning…

Anneli: Jag vinner. Alltid. Utan undantag. Diskmaskinen har inte en chans.