fredag 21 februari 2014

Megafon-skrattet

Igår åkte nån runt Åbo med en megafon som det ropades ut saker med. Jag träffade på dem två gånger. Första gången ropade nån "Kiva letti" åt J. (Och "kiva letti" betyder "snygg frissa".) Andra gången, flera timmar senare, var jag på väg mot mitt forna hem (det är ju sålt så det är inte mitt mer), tillsammans med kompis, då uppfattade jag inte vad megafonen ville utom att det skrattades högt.

Och det kändes lite så igår. Att megafon, åka runt och skratta högt i den. Det kunde ha varit en bra sysselsättning. Lite så där låt hela världen veta att jag är på gott humör.

Samtidigt kom vi att diskutera packande, jag och J. Och ingen av oss vill riktigt börja förrän pappren är påskrivna. Att packa i förväg är som svarta katter över vägen, nycklar på bordet, gå under stegar, trasiga speglar och annat liknande. Alltså inget jag riktigt tror på men eftersom jag liksom hört talas om det så är det bäst att gå runt stegen, undvika att packa för tidigt.

Men veckoslutet blir packat. Och hade jag en megafon är det vad jag skulle åka omkring och ropa ut.

6 kommentarer:

när det börjar sa...

"Jaksaa, jaksaa. Jokainen on voittaja (skratt)", var det som megafonerades ut till en joggare.

Mia Skrifver sa...

Var det? Tusans så du måste ha lyssnat noga. Jag, ähum, orkade inte, tydligen hör det ihop med budskapet.

Frida sa...

Hm, en megafon, det är ju sådant missnöjda invånare kan tänkas åka runt med... Har några sådana i mitt pågående projekt.

Kan tyvärr fortfarande inte kommentera här eller hos Kati från mobilen. Trodde det skulle bli bättre när jag uppgraderade, men nej.

Mia Skrifver sa...

Åhå, megafonropare i projektet, låter spännande. Har du provat själv?

Och du har ju kommenterat, fast kanske det inte är från mobilen?

Frida sa...

Jag har inte provat megafonrop själv, men man vet aldrig :-)

Jo, jag kommenterar från datorn. Men oftast läser jag bloggar från mobilen, och de kommentarerna jag funderar ut då, de kommer inte med. Så jag är ofta här och läser, fast jag inte syns kan man säga.

Mia Skrifver sa...

Det är nog möjligt att jag "ser" dig ändå, med eller utan kommentarer, för ser ju vem som varit här på lässtatistik.