söndag 16 februari 2014

Spårning


Spår av hund i lerplatta.

Spår av mammas söderpil.

Sista hela dagen. Och tvätten hänger på tork.

Ska fortsätta med det sista röjandet som vi hinner med. Och pust vad vi har slängt. Halva hushållet är tömt. Rester från mormor och morfar är borta. Andra rester från mamma är slängda. Det finns utrymme på hyllor och balkongen är fixad, rent av njutbar. Både sol och städa har jag fått. Rätt nöjd alltså. Men längtar också hem till barnen. Så det ska väl bli skönt att åka också. På nåt vis. Önskar bara att solen, våren skulle komma fort också in the grim north.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Ah. Nu fick jag svar på min tidigare fråga. ;) Kan du inte packa ner solen menar du?

Anneli Stålberg sa...

Jag hoppas också på att sol och värme ska komma till oss snart! Mycket snart!

Mia Skrifver sa...

Jenny: Om jag kunde packa ner solen skulle jag göra det. Det är sorgligt lite sol i Norden i jämförelse, den här årstiden i synnerhet. Och jag behöver mer sol.

Anneli: Du bor väl lite längre söderut så du får väl det något tidigare. Tur för dig det. Själv får jag leva på min Spanienvistelse ett tag.