tisdag 18 mars 2014

Då sätter vi igång igen

Rycker upp mig och tar mig samman. Idag är det tisdag. Alltså skrivkurs. Alltså en bra dag.

Ska därför förbereda skrivkurs och så ska jag samtidigt kolla över torsdagens högstadiebesök. Ja och för övrigt ska jag ju prata för Åbolands litteraturförening också, närmare bestämt på lördag. Så kanske tänka ut nån snabb plan för det med.

Bra. Då vet jag vad jag gör. Annars är det lätt hänt att jag börjar sortera en låda, men ger upp och petar på bokhyllan igen. Men just nu hinner jag inte.

Inget sånt där håglöst häng idag. Sånt har vi inte tid för.

12 kommentarer:

när det börjar sa...

Men visst är det söndag du ska prata för Åbolands litteraturförening? Annars jo, idag är det tisdag.

Mia Skrifver sa...

Visst visst. Söndag. Jag är inte så noga med när jag pratar. Eller om folk är där. Och lyssnar. Tydligen...

Fia Filur sa...

Fullt upp är bra! Då får man massor av saker gjorda!

Eva-Lisa sa...

Hehe, hänglöst häng får man ägna sig åt när tid finns. Idag gäller alltså inte att sortera låda, utan att hålla låda ;) Och eftersom jag tror att du är intressant att lyssna på kommer det förstås att gå alldeles utmärkt :)

Kati sa...

Jag rycker också upp mig idag. Lycka till med dagen!

Mia Skrifver sa...

Fia: Fast ibland, okej, mycket mycket korta stunder, skulle jag kunna tänka mig att få göra noll och intet. Och liksom inte få nåt gjort alls. Men idag tänker jag inte på det.

Eva-Lisa: Hänglöst häng - vilket utmärkt uttryck, det tar jag. Och hoppas att snart få ägna mig åt det.

Kati: Du med! Vi rycker i oss. Den där väldigt konkreta handlingen när man förstår att man borde också ha krage så att man kunde ta sig själv i den.

Kati sa...

Jag gillade också "hänglöst häng", hahaha!

Jenny sa...

Åh! Jag vill också gå skrivarkurser. Speciellt om du är läraren. ;)

Heléne (Bokglam) sa...

Men verkar vara fantastiskt rolig planering måste jag säga :)

Anneli Stålberg sa...

Härligt! För ska det hängs ska det inte vara håglöst.

Anneli Stålberg sa...

Hängas ska det vara, det verkar vara för sent för att skriva något alls.

Mia Skrifver sa...

Kati: :)

Jenny: Välkommen! Blir kanske lite lång väg att komma varje vecka, men ifall jag håller nån veckoslutskurs nåt tag så får du väl haka på.

Heléne: Jorå. Sämre kan man ha det. Så egentligen är jag alldeles väldigt nöjd.

Anneli x 2: Går nog fint med "hängs" för mig. Här hängs hänglöst.