fredag 28 mars 2014

För att manus ska bli Maraminne - och annan partystämning

Och när man tror att man är klar så är man det inte. Eller frågan om hur mycket som krävs för att ett stycke manus ska bli ett stycke Maraminne.

Det krävs mycket. Det krävs blod. Och kaffe.

Ungefär 5000 gånger redigerar man. Vet inte exakt. Slutade räkna efter version 16.

Jorå, jag hör att du undrar, borde inte boken liksom snart vara på väg mot ett tryckeri. Kan man ju tycka förstås. Eller trycka.

Bara det att inte riktigt än. Måste ännu ändras grejer. Måste ännu förtydligas. Nästa vecka blir the slutspurt. För mig. Både för ändringar och korrektur. Sen så.




Fast idag är det Lottas dag. För hon disputerar, bloggexperten, och det är bara så ÄNTLIGEN! Hurra och grattis!

13 kommentarer:

minna lindeb sa...

Jag ser fram emot att få läsa din bok. Du är kanonen.

Mia Skrifver sa...

Åh Minna, vad glad jag blir. Och detsamma du, kanon. Väntar så att du ska få färdigt din.

carolastromstedt sa...

Verkar som du har kniven på strupen :}. Hua...

Mia Skrifver sa...

Ja det kan man nog säga. Tror att den skaver lite den där kniven också. Och drar en del blod. Men det är väl som det ska vara. Tror jag och vågar knappt röra mig.

Jenny sa...

Kämpa på! Den är säkert redan helt hysteriskt kanonbra den där Maraminne och kommer ju att komma till svindlande genialiska höjder med allt arbete som du lägger på den nu! Sen blir det stort party!

Massor av utropstecken!

Mia Skrifver sa...

Men tack Jenny! Wuthering heigts. Visst visst. Det vet jag inte precis, men det blir garanterat party, förr eller senare, när jag väl är klar.

Kati sa...

Ja, det blir en del omgångar. Och med tryck hängande över huvudet kommer man på en hel massa saker som MÅSTE ändras. :)

Mia Skrifver sa...

Sant. Och andra kommer också på saker dessutom. Många turer. Men det blir väl, sen. Bra alltså.

Fia Filur sa...

Oj, vilket maraton! Men skönt sen :)

Susanne Olars sa...

Haha, blod och kaffe, det är grejer det! Lycka till med slutspurten!

Mia Skrifver sa...

Fia: Sen, ser fram emot sen.

Susanne: Tack. Det är blodigt värre.

Frida sa...

Det där korrandet. Har just skickat om en pdf med kommentarer, och sedan fått komplettera den med en wordfil där det står vad som står i kommentarerna, eftersom det tydligen inte gick att läsa hos mottagaren :)

Partaja på!

Mia Skrifver sa...

Åh, det låter väldigt extra mycket jobb-jobbigt. Teknik ska helst liksom bara funka.