tisdag 11 mars 2014

Versioner som inte finns

Skräcken igår var när jag undrade vad i h-vete jag läste för text. Att ifall det var fel version. Paniken då!

Letade igenom flera versioner, hittade inte en enda som innehöll just den felaktighet som var helt absurd som jag borde ha hittat. Förstod att jag höll på att bli galen. GALEN.

Sen mejlades jag med lugna sansade redaktören och är nu än en gång, lugn som en filbunke. (Ett uttryck det där, lugn som en filbunke, som jag undrar över, att hur kommer det sig att det är så lugnt i just filbunken, var pågår stormen?)

Med andra ord. Bäst att jobba på bara. Men först naturligtvis. Kaffe.

4 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Kaffe är mycket viktigt. Det kan vara bristen på den drycken som fick den där paniken att bryta ut ;)

Kati sa...

Hm, jag är också lite i den där "vilken version"-paniken just nu, men kanske kanske har det rett ut sig nu... Sånt är lite jobbigt när det händer.

Anneli Stålberg sa...

Det där händer mig också då och då. Hjärtslagen slår då skrämmande snabba slag.

Mia Skrifver sa...

Eva-Lisa: Njäe, inte den här gången. Brukar sällan lida brist på kaffe.

Kati: Mycket jobbigt, speciellt som den småningom ska i tryck.

Anneli: Skulle ha varit mindre skrämmande om det bara handlat om mig, men det gjorde det ju inte utan om blivande boken.