tisdag 1 april 2014

Manus-manin fortsätter

Här???? jag lägger in kommentarer åt mig själv i manus om att det kanske är här jag ska förtydliga.

Bara det att jag skriver in det så många många många gånger att jag samtidigt övertygar mig själv om att, nej, här är det inte.

Eller, möjligen är det sista här??? som fick tillägget ja??? rätt plats.

Vet inte hur andra gör. Själv sitter jag ner, läser och fixar. Fogar in mina här??? och så studsar jag upp och slänger på en tvättmaskin. Sitter igen. Tar en paus och tömmer diskmaskinen. Sittmuskelsitter. Städar plötsligt badrummet. Sittsittsitter. Käkar lunch. Sätter mig och sitter. Målar lådor. Sitter. Och sen måste jag sluta med detta märkliga beteende för då har jag läst sisådär 80-nånting sidor och vet att det inte hjälper att röja på balkongen.

Men idag igen. Fast ska inte städa badrummet. Hur som helst så får jag mycket annat gjort också. För grejen är den att jag kan liksom inte sitta hundra timmar utan att döda hela kroppen, därför allt annat också, som blir fixat. Sånt som inte avbryter koncentrationen.

Och nu fortsätter manus-manin. Hela halva veckan.

8 kommentarer:

Kati sa...

Heja dig!! Det fixar du!

Eva-Lisa sa...

Ja, heja, heja! Snart är du i mål! :)

Fia Filur sa...

Bra att få lite annat fixat av bara farten :)

carolastromstedt sa...

Hjärnan tänker bättre när kroppen rör på sig. Så länge aktiviteterna inte stör tänkandet är det ypperligt att göra allt det andra också. Heja heja!!

Frida sa...

Kom på mig själv med redigeringsanteckningen "gör bättre" över en hel sida. Inte överdrivet tydligt, tänkte jag sen när jag skulle fixa texten.

Hoppa upp och ner måste man göra ibland. Håller med Carola om att hjärnan kickar igång när man rör sig, tex när man går och hämtar kaffe.

Mia Skrifver sa...

Kati: Visst, förr eller senare. Hellre förr.

Eva-Lisa: Ja, det är det bästa.

Fia: Visst är det.

Carola: Inga av mina aktiviteter stör precis, ägnar mig bara åt automatikgrejer.

Frida: Nå de kommentarer jag jobbar enligt nu är väldigt tydliga, gör det inte enklare ändå.

Heléne (Bokglam) sa...

Stort lycka till, hoppas det går framåt. Det är ju fantastiskt att du får ett rent hus på köpet ;).

Mia Skrifver sa...

Jo och det behövs ju rena hus också.