måndag 7 april 2014

På riktigt, nästan sant

Tjahapp, nu är Maraminne ombruten, återstår bara att läsa igenom ännu en gång och sen bär det av till tryckeriet.

Men som redaktören uttryckte det så har vi båda mögelögon när det gäller texten och ser inte skrivfel just alls mer. Läser alltså för att kolla att all text är med och kursiv på rätt plats och om jag hittar nåt stavfel så ska jag peta på det också.

Fast just i dag hinner jag inte så värst för måste åka till Helsingfors och tala om andra texter. Utom vad jag möjligen kan läsa på en buss.

Ska alltså packa ner datorn nu. Men ja alltså, Maraminne mycket snart på riktigt!

12 kommentarer:

Fia Filur sa...

Ihh, vad spännande! Måste kännas dökul! Känns det annorlunda mot när ettan skulle ut?

Lotta Sanhaie sa...

Du är lycklig som kan läsa på buss! =)

Lycka till med utgivning.
Intressant att via din blogg ta del av hur lång processen är när man ska ge ut en bok. Eventuella stavfel kan man ju alltid förresten påstå är tyrckfel!

Frida sa...

Häftigt!

Eva-Lisa sa...

Hurra! :) Kan tänka mig att det både känns spännande och nervöst.

Jenny sa...

Åh. Vad kul. Känns som den här processen varit kortare än den andra. Allt går så fort. Jag läser på alla möjliga bloggar om debutanter och plötsligt ger de ut bok nr 2.:D Coolt!

Kati sa...

Hurra!!! Snart är den här!

Anneli Stålberg sa...

Härligt! Det låter väldigt spännande.

Mia Skrifver sa...

Fia: Ja och nej. Och det är en ganska stor fråga, så tänkte att jag skriver om det i ett inlägg. Okej?

Lotta: Det kunde man förstås tänka sig att skylla på, men eftersom det liksom är annorlunda i tryckeribranschen numera, inte riktigt lika skyldiga de där på tryckeriet när de inte längre sätter texterna. Men vi kan ju låtas, tyrckfel alltså. Vilket till och med är svårt att skriva eftersom mitt program vill korrigera felaktigheten...

Frida: Indeed it is.

Eva-Lisa: O ja. Det kan man lugnt säga.

Jenny: Jodå, mycket mycket kortare.

Kati: Ja! Hurra!

Anneli: Härligt är det.

charlotte sa...

"mögelögon". Oh yeah!

Mia Skrifver sa...

Påminner naturligtvis om skumögdheten.

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Spännande att det snart är dags. Bra jobbat! :-)

/Liv

Mia Skrifver sa...

Tack! Ja spänningen är oliiiidlig.