fredag 23 maj 2014

Rapport från releasefest

Man vet att man har haft en bra releasefest när man inser att man inte plockat fram telefonen en enda gång, vilket betyder att jag har inte en enda bild på nån eller nåt.*

I stället kan jag berätta att först hängde vi i Arkadia International Bookshop. Och min kompis Charlotte som är en hejare på att ställa frågor intervjuade mig. Mycket trevligt det.

Sen minglades det och jag krävde att allt bubbleriet skulle drickas upp eftersom jag inte ville släpa några flaskor. Folk var vänliga och hörsammade det. Folk är bra på det viset också.

Jag skrev i böcker. Också väldans trevligt.

När vi måste ut ur bokhandeln gick vi och satte oss på en gräsfläck vid Musikhuset (gick via kiosk, köptes dryck). För vädret ju! Bäst.

Så blir man förstås rätt hungrig och då lämnades gräsfläcken för pizza på Manala.

Och jag tror att jag pratat med alla. Mer eller mindre i alla fall.

Min mamma brukade säga när man skulle gå ut och festa: "Ha roligt men inte för roligt..." Eftersom allt avlöpt väl, tror jag att jag klarat av rolighetsgränsen.


*kunde vara ett författardjungelordspråk, tror jag.

7 kommentarer:

Fia Filur sa...

Låter lyckat!

Bokbabbel sa...

Tack Miaff, det var så skoj!
(Och det var den där L som blev trött, inte jag)

Mia Skrifver sa...

Fia: Mycket lyckat. Mer än.

Jessi: Of course. Och när L. ska vila så ska hon vila.

heidi sa...

ja tusengrattis i efterskott! jag hade tänkt hitta fram till festen men åkte genom andra delar av landet precs vid festtid! vi ses en annan gång!

Mia Skrifver sa...

Håll koll på fb imorrn. Tänkte föreslå en skuggfest...

Softy sa...

Tack!!! (För övrigt är det ju det bästa tecknet på en rolig fest. När man inte hinner fota. Vi glömde ta ett enda kort på vår bröllopsfest... Först var vi lite snopna på morgonen dagen efter, men sen insåg vi att vi ju bara haft så jäkla kul att vi helt enkelt inte HANN fota. Och som tur finns det vänner som satsade på att ta fina bilder i stället för att bara svansa runt... Din releasefest var rolig som fan men nästa år tänker jag inte ha tandläkarbesök innan! :) Kram på dig! (ps. Jag lider fortfarande av lite Mia-abstinensbesvär efter resan... Jobbigt.)

Mia Skrifver sa...

Just det. Inga bilder är de bästa bilderna.
Nästa år. HÅ HÅ. Vi är INTE där än. Jag vågar för tillfället inte tro att det blir nåt nästa år. Kan inte ens tala om det just nu...
Och har stor Softy-abstinens här också. Men förr eller senare ska vi väl ses, i LA. Visst?