tisdag 3 juni 2014

Bort skräp trist

Aaaargh. Just nu: textfan.

Jag läser och våndas. Bort skriver jag i marginalen. Skräp skriver jag. Trist skriver jag. (I ärlighetens namn har jag skrivit bra också nånstans.)

Alltså fatta att det slunkit in tre karaktärer som jag inte förstår meningen med. Tre! En kan man väl acceptera, men tre?

Och alla lägen när en karaktär står och funderar och funderar. Ett enda ältande. Gnäll gnäll säger karaktärerna om situationerna.

Ryck upp er. Tycker jag.

Ryck upp dig själv. Svarar de.

Och det är väl det jag ska göra nu. Vet inte om jag hinner igenom hela bunten text i dag men det ska inte vara mycket kvar i morgon är min plan. Och nu har jag skrivit det här. Det är liksom ett löfte. För måste bli klar. Jag vill SKRIVA!

5 kommentarer:

Kati sa...

låter som ett bra mål. att bli klar. måste ju kännas mer angeläget när man vet att det kommer bli utgivet med. personligen går det segt just nu, fast jag är i nyskrivsfasen, förstås.

Mia Skrifver sa...

Ja. Det har sina sidor det där. Att det liksom ska bli bok. Jag försöker låta bli att tänka på just det målet för då blir jag för fast i tanken, bok. Just nu är det bara text, manus, och den måste fungera först - sen kan jag tänka på vad som händer efter det. Även om det hägrar där så kan jag inte ta in det utan att på nåt vis vara för långt fram i processen.

Fia Filur sa...

Hihi, vad roligt skrivet, men förstås otroligt frustrerande för dig. Ni reder nog snart ut det, du och dina karaktärer. :)

Heléne (Bokglam) sa...

Men skönt ändå att inse vilka karaktärer som är trista och inte håller :)

Mia Skrifver sa...

Fia: Antingen reder vi ut det eller så blir vi rejält ilskna på varann. Det blir inte en vacker syn.

Heléne: Nå, här handlar det väl om att jag försökt gå igång nåt som sen vid närmare skärskådning visar sig vara ganska så, just det, trist. Och då går det bort.