lördag 28 juni 2014

Det frodas

Skriver så det spottar och fräser. 

Och med spottar och fräser menar jag möjligen blöder och med blöder menar jag att det var en blodig scen jag skrev. Blodig och arg. Kanske är det ryggskottet som låter mig hitta just den nerven.

Hur som helst. Det frodas. Slutet på den här världen, marvärlden, håller på allvar på att kulminera.

En kombination av att ha läst ur bakgrundsmaterialet, tänkt för mycket på en filmscen i Reservoir dogs och lyssnat på texterna i musik spelad i radio. Jaja, en märklig blandning, men tydligen rätt. Rekommenderas alltså, kombinera konstig inspiration - det händer grejer man inte räknat med.

2 kommentarer:

minna lindeb sa...

Det där konstiga fenomenet har jag också upplevt! Regn och sol samtidigt ger regnbåge.
Dessutom stärker detta fenomen ytterligare rutinernas betydelse.
Skriv oberoende, liksom.
Det händer alltid nåt.

Mia Skrifver sa...

Ja och det är ju så otroligt häftigt det där som händer. Man blir förvånad själv. Me like.