måndag 16 juni 2014

Sekreteraren rapporterar

Sitter och reder upp. Alltså det är helt vansinnigt att man är borta en vecka och så kommer man hem och ska genast kasta sig in i alla de här "sekreteraruppdragen". Det kan göra mig lite galen. Eller mycket. Speciellt när jag inser att jag är lite seg.

Man förstår liksom inte hur tungt nåt är förrän efteråt.

Ändå, alltså värt all min trötthet. Sitter och försöker samla tankarna så här efteråt, vet att jag fått ut mer av den här veckans workshop än jag fått på länge. Både för eget skrivande och som skrivhandledare. Bara det där att man kan jobba på andra sätt. Det visste jag också, på nåt vis. Men nu har vi provat. Måste dock alltså samla tankarna kring allting för att på riktigt kunna säga annat än fragment som snurrar på i huvudet om brunnar, tid och figurer som dykt upp, stämningar, meningar jag antecknat, också skrivit om. Ja, sånger också, som inte släpper taget. Mest hur glad man är över att få göra sånt här.

Och medan jag alltså smälter allting så leker jag min egen sekreterare. Få se om jag lyckas ta mig samman till nåt vettigare om ett tag.

6 kommentarer:

Fia Filur sa...

Välkommen hem och hoppas att sekreteraren reder ut det!

Fia Filur sa...

Stötte på ditt namn och din kurs i den här texten :)http://svenska.yle.fi/artikel/2014/06/11/lasning-som-njutning-och-flykt

Mia Skrifver sa...

Tackar.
Ah. Se där. Man inspirerar. Det är kul. Tror bestämt att jag ska lyssna på hela programmet.

Mia Skrifver sa...

Tackar.
Ah. Se där. Man inspirerar. Det är kul. Tror bestämt att jag ska lyssna på hela programmet.

Kati sa...

Åh, så du har varit iväg på roligheter!? :) Jag var tvungen att läsa bakåt några inlägg för att förstå. Det låter intressant.

Mia Skrifver sa...

Ja, har hållit en riktigt häftig workshop. Mycket mycket glad och belåten över det.