söndag 6 juli 2014

Allt på en gång

Åsså hade hon en helhet. Alltså har jag lyckats peta textbitarna på rätt plats. Dessutom rättat på bån som jag ändå insåg att landat fel. Tjahapp, bara att sätta igång och skriva då. Fylla i luckorna liksom. Lösa upp stenknutarna.

Samt då förstås plocka upp de tidigare utslängda oklarheterna eller lösa trådarna som finns i de där två böckerna bakgrundsmaterial. Trilogi ju. Ja och så förstås undersöka eventuella tidigare tänkta tankar som finns i x-antal anteckningsböcker för där kan ju ha blivit nåt på hälft som borde användas. Dessutom papperslapparna, de också måste kollas, finns stuff där med. Jag vet det. Får inte glömma dem.

Vad mer? Ja allt det nya förstås, det som är berättelsen i nummer tre. Glöm för tusan inte det nya.

Och slutet, herregud, slutet, hur det ska sluta ju.

Och mitten.
Och början är segare än kola som fastnat mellan tänderna.

Och och och och och och och och.


Vad jag än gör, så ska jag alltså inte tänka på allt på en gång... Just saying.

7 kommentarer:

Fia Filur sa...

Att tänka på en sak i taget än alla på en gång är nog mycket klokt, iaf för sin egen sinnesfrids skull :)

Nina sa...

Det är ett råmanus. Det går att redigera!

Mia Skrifver sa...

Fia: Gäller att komma ihåg det också... När skallen skenar iväg.

Nina: Njäe. Skulle inte kalla det råmanus ännu. Bara nånting ditåt.

Kati sa...

Haha. pre-råmanus. utökad outline? Hur som helst. heja dig. you can do it. är detta trean? Fyran? Hänger inte meeed.

carolastromstedt sa...

Det är inte så-bara att tota ihop ett manus. Och för att inte tala om en trilogi. Förstår precis det där med alla detaljer som måste vävas ihop och få ett slut. Hej dig Mia!

carolastromstedt sa...

Heja dig menade jag...

Mia Skrifver sa...

Kati: Trean är det. Kommer inte någon fyra, aldrig någonsin.

Carola: Ja det är ju ett och annat. Gäller bara att kämpa på.