onsdag 23 juli 2014

Eller annan våldsam handling

Eftersom jag inte tänkte ägna mig åt typ yxmord. Eller annan våldsam handling så har jag städat.

Man kan också uttrycka det annorlunda. Som att när man har gott om tid, vilket jag ju har just nu är det en kamp mot prokrastrinering och annat smått och gott.

Å andra sidan, jag tror att man till exempel behöver dammsuga ibland för att inte bli "lätt" aggressiv så då får man lov att bara kasta sig in i städeländet. Tar tyvärr alltid längre än en kvart att städa. Annars skulle jag väl välja den metoden för det...

Hur som helst, dammet har slukats av dammsugaren och jag tror bestämt att jag ska jobba nåt smått. Fast det är rätt varmt. Kunde också tänka mig att lämna lägenheten för att uppsöka en glasskiosk. Proskrastrinering, oh yeah. För jag ska ju skriva det svåra nu. Det som jag skjutit upp och inte kan längre, ja utom då genom att göra helt andra grejer.

2 kommentarer:

Fia Filur sa...

Det är lite frestande att uppsöka en glasskiosk faktiskt, men det är nog ännu mer frestande om man ska skriva nåt svårt :)

Mia Skrifver sa...

mycket mycket mycket sant.