lördag 12 juli 2014

Finncon check


Hitttade fram genom att följa tjej i svart och kille i kjol. Alltid ett säkert tecken, manliga kjolar att personen ifråga är på väg till närmaste -con.



Bokbord och jag var mycket nära att köpa Salla Simukkas böcker. Mycket nära. Men jag kom fram till att jag ska bära dem och lät bli.



Jag säger bara: Perkelemannen underhöll.



Om man kollar noga torde man hitta japanskt inspirerad tjej. Lyckades inte ta bild på alla alver som sprang omkring. Men det gör det alltså. Och det är rätt mysigt.



Och förlagsbord med diverse böcker, innehöll till och med mina egna. Så jag fick faktiskt rent av signera i finskaste Finland.

Alltihop var rätt kul i alla fall. Ben Roimola som intervjuade mig ställde bra frågor och publiken frågade också grejer. Även om jag var tvungen att kliva upp asigt tidigt och åka tåg i tre och en halv timme dit och nu alltså tillbaka. Jag menar kliva upp klockan sisådär lite i sex är inte riktigt min grej.

Nästa år är det på Åland. Det ser jag fram emot. Då blir det förstås betydligt mer svenskt program än liksom bara jag.

4 kommentarer:

Susanne Olars sa...

Vilken härlig tillställning att vandra runt på! Åland, säger du, dit är det ju bara en nätt båtresa från Sverige :-D

Mia Skrifver sa...

Ja, precis som från Åbo, en nätt båtresa härifrån med. Och den svenska motsvarigheten är i Linköping. Men möjligen med undantag för Steampunk (årets svenska version alltså) så är de mer utklädda på Finncon. Vet inte hur det blir med Archipelagcon, men det får man ju veta nästa år.

Anonym sa...

Tack för att du ställde upp på den svenska programpunkten. Jag tyckte också det var riktigt intressant!

Alla ni som år intresserade av nästa års stora science fiction- och fantasyevenemang på Åland rekommenderas att styra webbläsaren till http://www.archipelacon.org och försäkra er plats på evenemanget redan nu genom att betala deltagaravgiften som är bara 30 euro. Hedersgäster på Archipelacon blir Johanna Sinisalo, Karin Tidbeck samt en tredje författare (från ett engelskspråkigt land).

Välkomna med!

-Ben-

Mia Skrifver sa...

Förstås ville jag vara med! Och tack för dina frågor, det blev ju en bra diskussion och tycker om att publiken liksom också är med på de här con-intervjuerna.