måndag 14 juli 2014

In i världen igen

Satte mig ner och scrollade omkring i manuset. Insåg att jag är ungefär så borttappad man kan bli. 

Det där med att ta pauser i skrivandet, inte bra. Eller nä. Klart man ska ta pauser ibland. Men det gör det inte lätt att ta sig in i världen igen. Åtminstone om man funkar som jag och stänger av helt när jag inte skriver.

Bot och bättring härmed. Slut på pauserna. Utom kaffepauserna förstås. De kan man inte vara utan.

Tar därför min kaffekopp och ska leta bland utprintat manus efter vilka betydelser som saknas, vilka scener som ännu är oskrivna och vilka karaktärer vars berättarbåge haltar. Jag tror bestämt att jag har grejer att göra trots vilsenheten.

3 kommentarer:

Heléne (Bokglam) sa...

Det är alltid så svårt att komma in i det igen. Helst önskar man att man kunde skriva jämt, jämt, jämt :)

carolastromstedt sa...

Det går fort att glömma. Som tur är går det fort att minnas igen. På det igen bara så är du snart tillbaka där du slutade.

Mia Skrifver sa...

Heléne: Fast om man skriver jämt hinner man inte leva och det vill man ju också. Vilket jag alltså lite försökt ägna mig åt...

Carola: Tror bestämt du har rätt. Är tillbaks där jag slutade. Önskar att jag var lite längre fram dock.