söndag 20 juli 2014

Misstagen innan

Stirrat på en typ ett tag nu. Alltså i texten. Som det är nåt med. Typen alltså.

Jag skrev liksom grejen först. Började tjong på rödbetan med andra ord. Men nu sitter jag här och funderar på hur typen tog sig till plats B. Att vad hände innan?

Eller snarast, vad har karaktären ifråga gjort, låtit bli att göra som gör att B ser ut som B gör? Kanske också vems fel är det?

Behöver ta mig tillbaka på nåt vis. Behöver transporten. Behöver fläska till den så att varken jag som ska skriva det eller såna som ska läsa det dör av tristess.

Därför ska jag nu ägna mig åt att bygga broar. Eller fordon. Eller vad jag nu bygger för att inte bara ha actionsekvensen utan också misstagen innan.

2 kommentarer:

Heléne (Bokglam) sa...

Så svårt det där när det går för snabbt och man inte riktigt vet hur man kom dit..
Hoppas du får ihop det!

Mia Skrifver sa...

Fast jag vet hur jag kom dit, eller hur karaktären kom dit, eller att det liksom är där det börjar. För jag liksom börjar helst där det händer. Och hoppar gärna över vägen dit. Men ibland behövs lite väg. Gäller bara att få till den så att det blir nåt annat än transportsträcka. Och på sätt eller annat får jag nog till det.