tisdag 29 juli 2014

Något nytt

Whoa! Och plötsligt skrev jag något nytt. Något helt annat. En helt annan idé. En ny roman ju.

Har alltså börjat nästa projekt. Inte för att jag ska jobba med det, men för att jag behövde få köra igång det, låta det finnas som mer än tanke.

Dessutom är det ju en så otroligt bra idé. En sån där som jag vet att det finns tillräckligt med nivåer i för att bli nästa projekt.

Det lilla jag plitat ner understryker just det. Fint att ha det på gång. Nu tillbaks till det riktiga jobbet.

9 kommentarer:

carolastromstedt sa...

Men det är ju underbart :-))! Din entusiasm smittar av sig så jag vill börja på min andra del i trilogin igen. Snart får jag det, om kanske en eller två månader. Att börja på nya projekt som har bärkraft är så himla kul.

när det börjar sa...

Huippu!

Mia Skrifver sa...

Carola: Jo. Fast känns som om jag tjuvstartat. Måste försöka hålla mig till det som ska bli klart.

Lotta: Det är inskickat också, så du får väl läsa sen...

Frida sa...

Så roligt! Jag börjar snegla på mitt halvskrivna manus nu - men det får nog vackert vila innan jag står på säkrare mark med det pågående.

I morgon kommer jag att stå på finsk mark förresten. Helsingfors :)

Mia Skrifver sa...

Mycket mark på gång då. Hoppas Helsingfors visar sig från sin trevligaste sida. Det är min favoritstad och gamla hemstad också, så jag blir alltid lätt avis när nån får landa där.

Anna Hansson sa...

Kul med något nytt! :)

Mia Skrifver sa...

Ja verkligen. Ännu roligare skulle det vara ifall man fick ta itu med det på allvar.

Fia Filur sa...

Åh vad spännande och kul! Bra att ha i bakhuvudet och längta efter :)

Mia Skrifver sa...

I vanliga fall skulle det kanske vara det ultimata att jobba med ifall jag kör fast på annat håll. Men nu får det bara vila.