måndag 28 juli 2014

När man vet att man har ett knä

Kom av mig för att tja, plötsligt fick jag ont i knä. Knä? Hur påverkar det skrivandet? Nå först måste man till en läkare, som ger en recept och man återvänder, tar ett piller och däckar. Jag hoppas att det inte ska hålla på så hela veckan för jag ska ju SKRIVA SLUTET.

För tror att jag liksom planerat vad som ska planeras och är ivrig att sätta igång. Så vaddå ont i ett knä? Bara det att det liksom är jobbigt ont. Får försöka göra som vanligt, ta med det på nåt vis i text.

Men ändå, alltså ont i ett knä och det blir jobbigt att skriva. Djiis. Det här med knän är ju ändå så där att de ska liksom finnas men inte göra sig påminda.

5 kommentarer:

carolastromstedt sa...

Dumma kropp! Så tänker jag när någon del av den inte vill vara med och är kinkigt. Knorrar och bara trilskas när man har viktiga saker för sig. Hoppas det går över fort.

Mia Skrifver sa...

Det blir inte lättare av att läkaren sa att jag ska lägga en sån där kallpåse eller nåt sånt på knä. Men vi får ju vår nya kylfrys imorgon, så har ingenstans att få den påsen kall just nu. Mycket fascinerande liv man lever med kroppen och så.

Heléne (Bokglam) sa...

Stackare... Knän är inte att leka med (från en som vet). Ett tips är att hålla benet högt, på en pall eller något. Hoppas du lyckas uppbåda lite energi till skrivandet och att inte allt går åt till smärtan. Smärta är en riktig energitjuv!

minna lindeb sa...

kylmägeeli. typ Voltaren. underligt botande och bra!.

Mia Skrifver sa...

Heléne: Intressant, alltså, har placerat knät högt så där per automatik, för att det kändes bättre så. Som om smärtan rinner bort då. Eller nåt.

Minna: Oh yeah, använder alla kylgeler och what not jag kan hitta.