lördag 19 juli 2014

Tajm för belöning

Heureka för fasen! Kände jag efter att ha ägnat flera timmar åt att leta uppgifter om ett hus. Och jag ville ha liksom historiska fakta. Nothing. Bytte hus. Hjälpte noll. Bytte vinkel på frågorna ungefär tusen gånger. Nada och intet.

Till slut gav jag upp. Och skrev i stället. Tydligen hade nåt i sökningen funkat för jag var så tusan i stämning att tadam, där satt den.

Men lätt var det inte. Även om det nu efteråt är världens barnlek.

Ibland funkar surfande så där, att man håller på och håller på, tror att allt är bortkastat - men så fanns där ett korn nånstans som man snubblat över, som man inte riktigt fattat att man faktiskt inspirerades av. Rätt vad det är har man skrivit det, skrivit det där man undrade över. Det där som svarade på en och annan fråga man ställt de senaste dagarna.

Lättnaden nu? Barnleken ja. Tajm för belöning. Typ att jag ska dricka ett glas rödvin. Eller som vi brukar säga (i enlighet med Jane Austens Pride and Prejudice bbc-serie) "Truly you look very ill, very ill indeed. Can I fetch you a glass of wine?" - Yes please, never looked worse, är mitt svar.

2 kommentarer:

Fia Filur sa...

Hurra för när det lossnar och hurra för belöning!

Mia Skrifver sa...

I synnerhet belöning. Just nu i alla fall. Jej.