tisdag 22 juli 2014

Tekniskt okej men sen då...

Hur ska det sluta. Började morgonen med den frågan. Inte första morgonen jag börjat med att tänka på det.

Alltså missförstå mig rätt. Jag vet hur det ska sluta. Ungefär i alla fall.

Och jag vet inte alls hur det ska sluta.

Med det menar jag att det ska sluta med att det goda vinner över det onda. Ja ja. Allt är bra med det och så brukar det ju vara.

Men frågan är hur jag liksom vill få till vad som är ont och vad som är gott.

Tekniskt är allt rätt klart. Tempot trappas upp, insatserna höjs. Allt ser ut att gå åt skogen. Kapitlen blir kortare och ruggigare. Alla ska vinna på nåt vis, och förlora på annat.

Det jag därför sitter och bestämmer just nu är vad jag menar att är mest värdefullt för mina karaktärer. Och sen ökar jag temperaturen på det. För det en sak att bestämma sig för att de inte kan vara utan en viss grej i sitt kommande liv. En annan att se vad de beredda att göra för att fixa det och ifall de lyckas...

Svårighetsgrad: Hög.

Inga kommentarer: