torsdag 31 juli 2014

Tjuren och rödbetan

Tjuren vid hornen va? Det var vad jag tänkte när jag började jobba idag. Att jag tar det värsta först, det som jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med. Jobbigaste karaktären också. Tjong på rödbetan.

Fast sen blev jag tvungen att sitta och glo på det häftiga åskväder som dragit förbi här. För det blixtrade och dundrade och efter det kom världens syndaflod. Nu bara regnar det lite grann. Det är bara nåt så häftigt (om man är inomhus) med ett ordentligt åskväder. Om man råkar vara ute blir man så tusans blöt bara. Nu kör brandbilen iväg också, alltså har blixten var mer än lovligt häftig.

Hur som helst. Ibland ska man ta det värsta först för att få grepp om vad man ska göra. Något jag alltså precis klarat av. Har tagit paus för att kunna fortsätta om en stund och ska avsluta så att jag vet vad jag gör imorgon.

För övrigt är det Fantastisk podd-torsdag. Lyssna på "Det är väl bara att hitta på nåt..."

2 kommentarer:

Fia Filur sa...

Det är något speciellt med åskväder om man kan betrakta det från ett torrt ställe.

Mia Skrifver sa...

Det är rätt speciellt att befinna sig mitt i dem också, fast mycket våtare än att stå och kolla ut från balkongen...