tisdag 26 augusti 2014

Allt det andra

Tjaha. Det är höst. Och med det menar jag att idag har jag ägnat dagen åt allt det där sidojobbet man har.

Första gången den här hösten, men anar redan att kalendern bjuder på många fler såna dagar.

Och annars skulle jag väl sätta igång med redigerandet nu, men si det går inte. För nu ska jag fundera på en rapport.

Men this is it liksom. Ibland har man hur mycket tid som helst och andra dagar finns det inte rum för annat än, ja just det, annat. Det hör också till.

7 kommentarer:

Fia Filur sa...

Jag har mycket "annat" inplanerat i höst. Det är kul saker, men de tar som sagt tid från skrivandet. Det får bli så ibland.

Mia Skrifver sa...

Det kan vara kul. Men allt som man måste göra vid sidan av är ju inte det. Som rapporter, de kunde skriva sig själv. Och reseräkningar. Det är bara trist.

Heléne (Bokglam) sa...

Just nu är det alltför mycket annat i mitt liv. Men, men, hoppas komma ur den här icke-produktiva perioden snart..

Anna Hansson sa...

Vad är det för rapporter du skriver? /Nyfiken

Mia Skrifver sa...

Heléne: Då håller jag tummarna för det, att du ska få komma in i en skrivproduktiv period.

Anna: Den här rapporten är en gemensam, som handlar om den workshop som jag och Monika Fagerholm höll på Saaren kartano. Nu är den igång, så vi bollar den av och an. I all oändlighet som Monika sa... Sen ska jag snart rapportera om ett stipendium och så vidare också det i all oändlighet.

Eva-Lisa sa...

Jag sitter ju också med redigering nu och utöver det är det så mycket annat runt omkring, att jag börjar känna en viss inre stress. Men det är ju alltid så här. Den berömda ketchupeffekten, du vet ;)

Mia Skrifver sa...

Ketchup är roten till mycket elände. I synnerhet utspridd på kläder när man råkat trycka till ordentligt...