måndag 25 augusti 2014

Saker som man...

Åsså är man hemma vid sin läst igen. Skrivkurs på Korpo var vilt, vill jag hävda. Alltså mest för att jag nu då verkligen har mer än den där idén om vad jag ska skriva sen, har ett projekt som förslagsvis kan skrivas under NaNoWriMo. Det är najs.

Men nu får det ligga där och vrida sig. För tillbaka vid min läst alltså. Har börjat dagens pass med att göra en lista: Saker som lätt tappar bort och måste hitta. Rekommenderas att skriva en sån. Man kan också göra den mer specifik. Som till exempel: Saker som lätt tappas bort och måste hittas innan man åker bort/går på party/träning osv. Och jarå, det är naturligtvis inspirerat av skrivkursen, där det bland annat skrevs listor.

Min lista idag resulterade i 600 ord text efter listandet. Alltså då jag "hittat" den sak jag insåg att var bortslarvad kunde jag skriva ner den scen jag strandat i förut. Och det ord jag skrev om var benskydd.



7 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Listor brukar funka fint om man ska försöka bena ut något, eller har tappat bort något. Då kan man pricka av och skaffa sig en överblick. Själv är jag dålig på att göra listor. Antagligen därför som jag ofta i efterhand upptäcker saker jag glömt :)

Mia Skrifver sa...

Jag gillar listor. Inte för att jag alltid kollar dem. Men för att när jag väl listat grejer så är det gjort. För skrivandet hittar jag ord att utgå ifrån och så där anar så är det bara kul att fundera på.

Fia Filur sa...

Jag älskar listor! Bara att lista en lista kan få saker att klarna :)

Susanne Olars sa...

Åh, jag är mästare på listor! Jag har alltid hävdat att det är ett bra sätt att skaffa sig överblick och kontroll, och bara att listorna finns gör att jag slappnar av. Men jag slappnar inte av för mycket, jag har ju en lista eller två att beta av! :-D

Mia Skrifver sa...

Fia: Exakt.

Susanne: Du betar av dem? Jag skriver dem och sen är de gjorda. Använder nåt och glömmer resten. Mycket duktigt av dig.

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Åh, det låter härligt med en skrivkurshelg. Alltid bra med lite input utifrån, och det låter som om du verkligen fick inspiration. Ska bli spännande att höra mera om ditt nya projekt så småningom. :-)

/Liv

Mia Skrifver sa...

Ja, det kommer mer om det nya, men först måste jag klara av det gamla. Tusan så långsamt det går med det ännu. Men i november ska jag pyssla med nytt! DÅ!