torsdag 14 augusti 2014

Bokfest

Det regnar. Men det kan det ju hålla på med. Själv är jag solig som tusan för ska dra iväg till Helsingfors på releasefest. Peppe Öhmans Vackra människor ska firas.

När jag kommer ut ur min skrivkoma ska jag börja läsa igen, bland annat just den där boken. Men för tillfället har jag varit tvungen att inte läsa. Blir nervös av folks böcker. Har inte varit med om det förr. Alltså att jag så fort jag öppnar en bok tänker, neeeej, jag klarar inte av nånting.

Jag vet att en del får det där varje gång. Själv brukar jag kunna varva skriva och läsa, men den senaste tiden har såna där färdiga alster fått mig att bli nervig. Och övertygad om min egen bristfällighet. Nu är jag inte lagd så att jag skulle trivas med den känslan mer än nödvändigt, alltså läser jag inte. Men snart. Sen ska jag läsa böcker igen.

Och idag alltså releasefest.

8 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Då passar ju en releasefest perfekt! Att bara få roa sig och träffa folk liksom. Och slippa tänka så mycket på skrivandet :)

Maria Turtschaninoff sa...

Jee, snart ses vi! Party on!

Mia Skrifver sa...

Eva-Lisa: I och för sig passar releasefest i alla lägen, men visst, också nu.

Maria: JA! Du kommer också. Härligt härligt!

Heléne (Bokglam) sa...

Förstår precis och kastas också mellan det där. Ibland känns det liksom bara för jobbigt att läsa samtidigt som man inte kan vara utan det.
Hoppas du får skoj på releasefesten!

Mia Skrifver sa...

Det är första gången bara. Alltså förut har jag alltid gjort båda, hela vägen. Men nu så här mot slutet så känns det bara jobbigt. Så då läser jag inte.

Och jarå, tror bestämt att det kommer en hel del kul typer på fest.

Bokbabbel sa...

Yay, då ses vi där!

Fia Filur sa...

Härligt med fest! Läsningen får väl helt enkelt vänta lite denna gången.

Mia Skrifver sa...

Jessi: Det gjorde vi. Kul!

Fia: Ja festen var riktigt kul!