fredag 8 augusti 2014

I samma rum

Nåja. Alla mina karaktärer befinner sig nu i samma rum. Så här:

En ligger nedslagen på golvet, har slagit skallen i fallet men lever. En annan har gjort något oförlåtligt. Två vet något, fast de vet inte att den andra vet. En har i princip släpats med. Och lite mer i den stilen. Alla ska just drabbas av något de gärna hade sluppit. Låt oss kalla det för deras värsta mardröm, vilket ju den här trilogin pysslar en del med, mardrömmar.

Återstår alltså slutet. Och redigeringen. Och ja, mer redigering och mer och mer. Men berättelsen, ja, se den finns. Utom slutet alltså. Hinner kanske börja på det idag. Eller imorgon. Just nu måste jag ändå ta en paus.

Tur i alla fall, att jag ska belöna mig med Flowfestival på söndag. Det är väldigt rätt tänkt av mig.

Inga kommentarer: