måndag 4 augusti 2014

Nästa martrådshärva

Om jag låter som en skiva som hakat upp sig? Ja, det tror jag. För nu är det dags för nästa martrådshärva som ska redas upp, bli mönster.

Jag vet vart härvan är på väg. Men vägen vägen vägen? Hur ser vägen dit ut? Vad gör dom? Vad GÖR dom? Jag ser det inte. Och alla idéer jag hittills haft är långsökta och fåniga. Pingviniga.

Men vad gör jag när det liksom inte löser sig med tankearbete?

Jo ni. Nästan ingenting. Låtsas inte om det. Går och visslar. Torkar köksskåpen (eller nä, det gör jag inte). Kollar tv. Lyssnar på musik. Kör hårt med ungarna. Mest bara låter allt vara.

SÅ NÄRA NU! Sen är det bara slutet på slutet, nästan i alla fall. Och efter det har jag ett kaotiskt råmanus att gosa med. Den dagen, åh. Fatta hur jag tycker att det kunde vara nu.

2 kommentarer:

Susanne Olars sa...

Här sitter jag och följer din väg mot det kaotiska, men "färdiga" råmanuset, och kommer på mig själv med att tänka "ja, snart!" Som om jag har nån del i det bara för att jag läser bloggen! :-D Men det blir ju så. Jag lever mig in i dina beskrivningar, och samtidigt kryddar jag mitt eget liv med att novelltävla och bilderbokspyssla. Jag får det bästa av allt! :-)

Mia Skrifver sa...

Jamen precis! Det gör det faktiskt miljoner gånger lättare att faktiskt göra grejer när nån annan också tar del av det. Så tack Susanne för att du läser och lever dig in i mitt skrivande. Och jag håller tummarna för både novelltävling och bilderbok.