fredag 22 augusti 2014

På väg mot det nya

Ska ägna veckoslutet åt skrivkurs.

Och jag tror att det kommer att bli att skriva på det där nya. Fast jag har också nån ambitiös plan att fortsätta läsa/skriva vidare på trean. Även om jag vet att det antagligen kommer att skita sig med det. Och det är ju förstås rätt inställning att ha när man försöker leka ambitiös... Att det kommer att skita sig.

I alla fall. Skrivkurs som nån annan leder. Det var ett tag sen så det ska bli skönt att få luta sig tillbaka och liksom ta emot. Dessutom, lyssnade på ett avsnitt av radioprogrammet Böcker i bersån, där mina böcker nämndes. Blev rätt tagen över vad som sades. Som att: det inte är nån enkel berättelse och nåt nytt och ja tydligen allmänt imponerande, samt påminner om tv-series lager på lager. Det var alltså fler som talade, men en av dem var den ena av de två skrivkurslärarna. Rätt fint att få åka på kurs då och se ifall man hittar en berättelse med helt nya lagerutrymmen.

3 kommentarer:

Fia Filur sa...

Vad roligt med en kurs! Och spännande med det nya! Vilket fint beröm :)

Eva-Lisa sa...

Skrivkurser är riktigt roliga. Just för att man får byta erfarenheter med andra som skriver, samt få en hel del inspiration :)
Härligt med beröm i radio också! :)

Mia Skrifver sa...

Fia: Ja det ska bli spännande. Och ganska skönt också. Att få göra nåt med det.

Eva-Lisa: Mest för att få inspirationen. Erfarenhetsbytet tycker jag har förflyttats en hel del från skrivkurser till skrivande kolleger så där i övrigt.