lördag 30 augusti 2014

Som jag ser ut...

Eftersom det är så attans viktigt att belöna sig har jag precis skickat iväg ett meddelande åt J. att vi behöver rödvin. (Osäkert vad jag belönas för. Men belönas bör jag.)

Och cash för att kunna gå ner och hasa längs åstranden där det pågår nånslags internationell marknad med multum länder och korv, ost, bälten, crepes, mössor, muggar, blomster från Holland och whatnot. Jag vill ha ost. Till vinet. Jag är värd det. Tycker ju jag.

Inte för att jag har gjort annat än handla gymnastikskor idag, inte ens åt mig själv utan åt ungdomen så att det är första året nånsin som de kan gå på gympa och tja ha rätt utrustning på fötterna. Jag betalade medan jag muttrade om hur gratis skolgång inte är.

Därmed, vin. Viktigt att belöna sig helt enkelt. Cause truly I look very ill, very ill indeed. Ja alltså, den refrensen, love it. Att man ska dricka rödvin när man ser ut att behöva det. Och ja, ni skulle se hur jag ser ut, bara tänk på att jag verkligen ser ut att behöva ett glas rödvin. Troligen två, tre. Bra jobbat där Mr Darcy.

6 kommentarer:

minna lindeb sa...

Ha ha! Skåål! Snart blir det jul, du vet, julhelvetet... Då kan man dricka glögg. Ett idylliskt ord för rödvin.

Mia Skrifver sa...

Ja det ser vi fram emot. Julglöggen i mängd. Då kanske man kan nå framgång med utseendet.

Fia Filur sa...

Belöningar är viktiga!

Mia Skrifver sa...

Sant. Och de ska helst utskänkas ofta...

Kati sa...

Ahahaha! Det är ett hårt liv vi lever! ;)

Mia Skrifver sa...

Ja. Det är tungt. Man får kämpa med det. Och ta ett glas vin.