fredag 26 september 2014

ALLA andra

Andra hänger i Göteborg och mässar.

Men som jag sa åt kompis nyss, tur att jag inte är där. Inte för att jag menade det. Men tur i alla fall, för då skulle redigeringen gå baklänges. Fast det är klart att jag gärna skulle vara i Göteborg. Det är jag alltså inte. Utan hemma och låtsas att det är tur. Inte det minsta avis, nä nä. För det är sån himla tur att jag får redigera och gå till butiken och städa hemma och fira att fredagsmyset firar 20års jubileum idag. Naturligtvis har jag köpt chips. Vi kan benämna det vid dess rätta namn: tröstäta för att jag inte är i Göteborg. Eller om det är min tur bara, sån tur man har då. När ALLA andra är i Göteborg. Lika bra att öppna chipspåsen genast.

5 kommentarer:

carolastromstedt sa...

Jag är inte heller där och får väl tröstäta godis eller nåt. Fast jag är inte så ledsen. Jag har ju turen att bli klar med mitt manus i helgen. Nästan. Ska göra en extra sista koll innan det susar iväg till någon litteraturagent som vågar kika på en debutants underverk :-D.

Mia Skrifver sa...

Åh vad härligt! Kanske vi kan få vara med nästa år i Göteborg? Båda två. Kunde man ju i alla fall hoppas på.

Susanne Olars sa...

Jag har aldrig varit på bokmässan. Skulle kunna ge typ vad som helst för att vara där nu. Skulle i så fall ha behövt åka 60 mil söderut. Åkte istället till stugan 30 mil norrut. Ibland blir det konstigt. Men min man sa i bilen att jag säkert snart är där som författare, och då blev jag glad igen! :-)

Fia Filur sa...

Jag är där och jag är så utmattad när jag kommer hem att jag måste gräva i chipspåsen för att orka med nästa dag :)

Mia Skrifver sa...

Susanne: Vi kan ju säga att vi är ungefär lika hopplöst långt åt fel håll. Men nästa gång. Kanske.

Fia: Jag hoppas du har skoj för min del också.