måndag 8 september 2014

Balansera uppdrag

Man har kanske inte legat på latsidan hittills heller, men i morgon sätter skrivkursen igång, vilket betyder ännu mer struktur på liv och leverne. Plus att det tenderar att höra till veckans höjdpunkt att få hålla kurs på tisdagar.

Ett och annat att hinna fixa med i september: skrivkurs, handledning, höstfest, annan fest, Fantastik 2014, releasefest, skriva kolumn, förbereda högstadiesnack. Jag får ligga i. För att inte förlora förståndet fortsätter jag ta mig igenom manuset. Det går långsammare pga, ja just det, avbrott.

Har i alla fall fått fart på den apatiska karaktären. Slängde ner typen i ett vattenbad för att kvickna till. Och det hjälper. För nu har en annan person äntrat scenen och tja, jag tror jag vet vart det är på väg. Ungefär åt helsike.

Och det är så det ska gå, alltid åt helsike. Dramaturgiskt önskvärt att ställa till det för sig.

Ska läsa vidare och sen ta itu med nåt i den där to-do-listan.

4 kommentarer:

carolastromstedt sa...

Väldigt trevliga avbrott ändå. Fantastik 2014 - är det någon mässa av något slag? Allt låter i alla fall väldigt kul.

Mia Skrifver sa...

Javisst, trevliga, men det är mindre skrivtid. Fantastik är ett evenemang. Alltså en dag i Åbo med fantasytema http://fantastikfi.wordpress.com
och vi ska spela in en podd till exempel. Inför publik alltså.

Fia Filur sa...

Roliga avbrott är det ju som tur är! :)

Mia Skrifver sa...

Vissa roligare än andra och vissa gör mig rätt nervig. Fast jag låtsas inte om det. Förnekar den känsla helt.