onsdag 24 september 2014

Goda intentioner

Jag klev upp med goda intentioner i alla fall.

Men sen har jag inte öppnat dokumentet. För det ena och det andra och några grejer till.

Man brukar väl säga att det är tanken som räknas? Va. Det är åtminstone vad jag räknar med. Att jag åtminstone hade goda intentioner. Imorse. De har däremot flytt sin kos sen dess. Nu har jag noll intentioner om att åstadkomma stordåd idag. Imorrn igen. Då ska jag.

Fast jag har ju faktiskt skrivit en kolumn, om fest.

7 kommentarer:

Susanne Olars sa...

Det kanske tar ett tag att få alla fester ur kroppen och landa i vardagen igen! :-)

Mia Skrifver sa...

Antingen det eller så bara passade jag på att skylla på det...

Eva-Lisa sa...

Ibland räcker det ju med att det är tanken som räknas ;)Och du har ju skrivit en kolumn :)

fivrelden sa...

Jeg må av og til trøste meg med det at tanken teller. For det er ikke alltid enkelt å holde seg hundreprosent aktiv og tilstedeværende i skrivingen. I dag har jeg vasket, ryddet og drukket store mengder te, men skrevet lite. Ambsijonen er der da ;)

Mia Skrifver sa...

Just det, man måste ju tänka på att skriva kolumn också är jobb.

fivrelden sa...

Ja, det mener jeg også ;)

Mia Skrifver sa...

Hmm. Min kommentar kan tyckas lite udda. Men den var riktad till Eva-Lisa, för det var vad jag såg när jag kommenterade. Men å andra sidan, när jag tänker rätt på saken, så tror jag den passar till det mesta. Man får tolka lite bara...